П рез последните години ангажирането на бизнес сектора със социални каузи се наложи като устойчив модел на благотворителност, чиито резултати са видими в редица проекти. Все повече големи компании инвестират своите ресурси, внимание и отдаденост, за да обединят сили с доброволци и заедно да допринесат за положителна промяна. Безспорно бизнесът има потенциала да използва своето обществено влияние и по този начин да пренасочи енергия в подкрепа на дадена инициатива.
Повече от десетилетие Vivacom прави именно това благодарение на своята най-дългосрочна дарителска кампания – Операция „Жълти стотинки“, която подкрепя социални каузи в помощ на деца и младежи. Идеята е да бъдат събирани дребните жълти монети, които често само тежат в джобовете и не носят почти никаква стойност. Когато обаче хората се обединят в името на важна кауза, те могат да спасяват животи. За 10 издания на Операция „Жълти стотинки“ Vivacom събира повече от 790 хил. лв., които са дарени в полза на деца и младежи.
Една от петте благородни инициативи, подпомогнати от Vivacom, е тази на Фондация „Надежда за малките“ – „Малка къща“, която предоставя временна закрила и дом на малки деца, лишени от адекватна родителска грижа. С дарените средства са изградени два центъра от семеен тип, където децата да получат подслон, грижи и храна. „Това беше нещо, което изобщо не сме очаквали, и което винаги ще бъде преплетено в нашата история. Кои сме ние, че да бъдем избрани от такава голяма компания“, спомня си в интервю за „Булевард България“ Динилия Кръстева, изпълнителен директор на Фондация „Надежда за малките“.
След като два пъти става бенефициент на Операция „Жълти стотинки“, организацията успява да наеме и ремонтира втора малка къщичка, в която да осигури грижа за изоставени деца или такива от семейства с тежки финансови затруднения. В тези центрове работят 18 специалисти, които се опитват да предразположат подрастващите в тези трудни за тях моменти. „За нас беше много важно да намерим подходящи къщи, които хем да са част от общността, хем да дават на децата усещане за дом, доколкото това е възможно“, споделя още Динилия Кръстева.
За 13 години Фондация „Надежда за малките“ е помогнала на поне 178 изоставени деца да преминат през раздялата със своите родители. През последните 3 години Динилия и екипът ѝ предлагат и мобилна помощ на стотици родители от биологични или приемни семейства, които се затрудняват в отглеждането на децата си.
Посланието на проекта „Малка къща“ е изключително важно – всяко дете заслужава да расте в среда, изпълнена с обич, сигурност и грижа. Цялото интервю на Динилия Кръстева за „Булевард България“ за дейността на Фондация „Надежда за малките“ можете да видите тук.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!