У мората от работата е един от най-често срещаните проблеми в днешно време. Има много хора, които фокусират целия си живот около нея, до такава степен, че не оставят време за лични планове.
Всичко това в един момент може да доведе до т.н. „бърнаут“, а последствията от него далеч не са приятни. Ние сме ви подготвили списък с напътствия за това как да се справите с умората от работа и дори да предотвратите поява ѝ.
1. Поддържане на баланс между професионалния и личния живот
Събуждане, работа, спане. Събуждане, работа, спане. Много хора повтарят този монотонен цикъл, без да осъзнават, че пренебрегват емоционалното и физическото си благополучие. Ако и вие правите това, то трябва да помислите за баланса между професионалния и личния живот.
Важно е да поставите ясни граници между работното време и личното. Избягвайте да пренасяте работата си вкъщи.
2. Организирайте задачите си интелигентно
Да организирате задачите си така, че да извършите най-трудните и отговорни още сутринта, може да бъде от голяма полза. Така с наближаването на края на работния ден, ангажиментите ви ще стават все по-лесни и прости.
В случай, че забележите, че нивата ви на енергия и производителност достигат своя връх през вечерните часове, помислете дали да не се използвате този диапазон, за да се справите с по-предизвикателните задачи.
3. Погрижете се за съня и храната си
С нездравословни хранителни навици вие не само влияете на метаболитните процеси, но и поставяте мозъка си пред трудност. Не е правилно да пропускате закуската и да консумирате в излишък храни, богати на захари и консерванти. Хранете се здравословно и разнообразно, за да предотвратите изтощение.
Също така е важно да разберете, че качественият сън не подлежи на преговори, ако искате да се справите с умората.
По същия начин, по който часовете за почивка, които жертвате, са невъзстановими, вредните хранителни навици оказват тежко влияние върху цялостното ви здраве.
4. Натиснете спирачките
Трябва да спрете понякога. Разбирането, че не сте машина и че имате човешки ограничения, е първата стъпка към освобождаването от спиралата на изтощението.
Вземете си следобедна дрямка или няколко дни отпуск, за да си починете и да възстановите силите си.
5. Обмислете приоритетите си
Обърнете сериозно внимание на това кои задачи и ангажименти са от съществено значение и кои от тях бихте могли да премахнете, за да облекчите тежестта си. Свържете се с истинските си цели и се научете да правите разлика между спешното и важното.
6. Научете се да поставяте граници ефективно
Това се отнася както за шефа ви, така и за колегите ви, и не на последно място за вас самите. Поставянето на граници е наистина важно. Можете например да спрете да проверявате имейлите, когато не е работното ви време.
Научете се да казвате “не“, ако молбата към вас изисква да пренебрегнете собствения ви комфорт. Колкото и важни да са за вас определени ангажименти или хора, трябва понякога да поставяте себе си на първо място. Не забравяйте, че това е важно за физическото и психическото ви здраве.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!