К огато индийският предприемач Неха Мотвани осъзнава, че търсенията в Google за "фитнес близо до мен" нарастват с близо 40% на годишна база в нейната страна, тя вижда отлична възможност за бизнес.
"Фитнес залите и спортните студиа нямаха уебсайтове и не можеше да бъдат откривани онлайн, защото типично за индийския пазар, организираните играчи съставляват едва 4% от пазара — 96% от него е неорганизиран и фрагментиран", казва тя пред CNBC.
Фирмата, която Мотвани съосновава през 2014 г., Fitternity, в момента е най-големият маркетплейс за фитнес услуги в Индия, а преди пандемията от коронавирус е имала близо 500 000 активни потребители месечно, които са си запазвали посещение през нейното приложение.
Когато на 24 март премиерът на Индия Нарендра Моди обаче обявява блокада за наброяващото 1.3 милиарда души население на страната, се налага Fitternity бързо да се пренасочи към предлагането на онлайн занимания, записани видео сесии и виртуални тренировки.
Тя таксува между 60% и 70% от редовната цена на тренировките на живо преди това и отчита спад от едва 20% в броя на активните потребители.
"Начинът, по който работим, може никога повече да не е същия", казва Мотвани.
Тя не смята, че след вдигането на карантината хората ще се върнат към тренировките с инструктор както преди (карантината в Индия бе удължена до 3 май).
"Няма да се върнем към броя на посещенията от януари 2020 през юли, или август или септември, защото ще има норми за социално дистанциране. Ние всъщност смятаме, че едва 25% - 30% от членовете ни ще могат да тренират (във фитнес) по едно и също време. Според нас също така, самите те ще се пазят много и може да не искат да посещават фитнес залите и груповите тренировки" казва Мотвани.
Вместо това тя очаква ситуация, при която инструктор ще преподава на група хора на място, докато в същото време излъчва заниманието, което се следи и от други хора онлайн.
Една от ползите на видео тренировките е, че трениращите могат да видят позицията на тялото си, което е полезно за занимания като йога, според инструктора Том Уилсън-Ленард. Той преподава йога във веригата студиа MoreYoga в Лондон, които в момента предлагат около 25 онлайн курса на ден.
Хората, които работят за големи компании може също така да получат фитнес импулс след пандемията. Fitternity отчита 200% ръст на корпоративните запитвания, тъй като компаниите искат да предложат привилегии на служителите си работещи от дома. Това е тенденция, която щатското приложение за резервиране на фитнес тренировки ClassPass също отчитат.
"Надявам се, че в нашата програма за работодатели, в която позволяваме на компании като Google, Facebook и Morgan Stanley да субсидират спортните занимания на свои служители, ще се включат още работодатели", споделя пред CNBC главният изпълнителен директор на ClassPass CEO Фриц Ланман.
Ланман също очаква ClassPass да смесва онлайн и офлайн тренировки, след като мерките бъдат облекчени и се надява, че пандемията ще накара правителствата да осигурят данъчни облекчения за компаниите, които осигуряват на служителите си абонаменти за фитнес.
Освен тренировка, вероятно след пандемията ще е по-лесно човек да си резервира и час за масаж. ClassPass, която развива дейност в Северна Америка, както и в Европа и Азия, ще продължи да набляга на уелнес индустрията като добавя повече козметични салони и специалисти в тази сфера към приложението си.
"Всеки малък бизнес по света в момента търси партньор, който ще му помогне да осребри излишния си капацитет", отбелязва Ланман.
Британският фитнес инструктор Джо Уикс, който набира популярност с ежеседмичните си онлайн занимания за деца в канала "The Body Coach TV" в YouTube, се надява, че децата ще тренират повече, когато мерките бъдат облекчени.
"Аз също бих се радвал да работя повече с училища", казва той.
Подобно на Мотвани, Уикс също предвижда ръст в броя на хората, които ще използват онлайн тренировки след пандемията.
"Човек наистина се замисля, дали това ще промени фитнес индустрията и дали хората ще започнат да използват повече онлайн услуги? Ще продължи да има физически места за тренировки, но може би като страничен проект. Те обаче също ще трябва постоянно да преценяват дали полагат достатъчно усилия в дигиталната сфера. Защото е невероятно, че можете да достигнете до милиони хора, ако правите нещата както трябва", отбелязва в заключение Уикс.
Всичко за развитието на епидемията с коронавируса и извънредното положение четете ТУК
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!