О нлайн рекламата расте по-бързо от всички останали в Европа. Това показват данните на IAB Europe от проучване в сътрудничество с IHS Markit.
Увеличението е с 13,4% до 18,6 милиарда евро за първата половина на 2016 г. и се очаква двуцифрен ръст за цялата година.
Ръководство на дигиталния успех
MIXX от награди и интересни лекции
В региона на Централна и Източна Европа темпът на растеж е по-бърз, с 16,2%. Докато при развитите пазари в Западна Европа нарастването е с 13,1%.
Най-бързо расте пазарът на дисплей реклама при мобилните устройства – таблети и смартфони. Ръстът в този сегмент е 61,3% и отново по-силно е представянето на Централна и Източна Европа, където увеличението е със 100%.
Като цяло дисплей рекламата при всички видове устройства бележи по-голямо увеличение от тази при търсене, нараствайки с 18,2%, до 7 млрд. евро. В Централна и Източна Европа ръстът е с 27,1%.
При това разпространението на различните медийни формати и най-вече видео споделянето в интернет сайтове и социални мрежи, води до пренасочване на рекламните бюджети от традиционните канали, като вестниците, радиото и телевизията, към онлайн платформите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!