А ко учителите искат да овладеят класната стая, не трябва да се държат прекалено строго с учениците, съобщи сайтът на "Дейли мейл", позовавайки на научно изследване. Децата са по-малко склонни да сътрудничат на учител, който им говори рязко.
Според изследването на учени от университета в Есекс и университета в Рединг, Великобритания, обхващащо 250 деца на възраст между 10 и 16 години, учениците реагират много по-добре на насърчаващ глас.
Teachers' motivational prosody: A pre‐registered experimental test of children's reactions to tone of voice used by teachers - Paulmann - British Journal of Educational Psychology - Wiley Online Library https://t.co/wiejBdCw7P
— Ordo Fraterna Fibonacci (@OrdoFibonacci) January 17, 2023
Децата са слушали записи на учителски гласове и са отговаряли на въпроси какви емоции предизвикват те у тях. Включени са въпроси, касаещи доверието и желанието за съвместна работа.
Учениците са много по-склонни да се разбунтуват, но не и да споделят проблемите си, ако учителите им са твърде стриктни.
Изследването е публикувано в "Бритиш джърнал ъф едюкейшънъл сайколъджи".
Ние обръщаме голямо внимание на това какво казва учителят на учениците, но сравнително малко на това как го казва. За да може изреченото от нас да има ефект върху слушателите ни, трябва да контролираме гласа си, казва професор Силки Полман от университета в Есекс, която е сред авторите на изследването. Строгият глас се възприема като сигнал за опасност.
Учените, провели експеримента, се надяват резултатите да насърчат учителите да подобрят работата си в класната стая.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!