К ой определя колко ще струват стоките? Защо цените понякога не се променят с години, а друг път се коригират ежеседмично?
Ние като потребители всъщност познаваме слабо механизмите, които стоят зад тази ежедневна човешка дейност, каквато е търговията.
Ето кратко обяснение:
Цената е паричният израз на стойността на дадена стока или услуга. На ценообразуването влияят освен средствата за производство, така и конкуренция, загуби, печалби.
Предпоставките при вземане на ценови решения са много, факторите, които им влияят – също. Общата политика на компанията и маркетинговата стратегия трябва да са добре съгласувани.
Продукти на оферти
Пазаруването на оферта би трябвало да облекчава семейния бюджет, като предоставя възможност да се купят продукти на по-ниска от обичайната цена. На практика обаче, в стремежа да се възползва от офертата максимално, потребителят купува ненужно големи количества от даден продукт (презапасяване) или неща, които изобщо не ползва, само защото цената му се вижда изгодна.
Търсенето на най-изгодна цена и съобразяването с определен срок на валидност обаче създава излишно напрежение в и без това динамичния ни живот. Ето защо от dm избират друг подход - трайно изгодни цени.
Те гарантират, че техните дълготрайни цени са валидни за целия асортимент и няма да бъдат увеличавани най-малко четири месеца, от датата указана на етикета. С гаранцията им за дълготрайна цена в dm дават сигурността, че утрешните цени няма да са по-високи от днешните. Каквото е изгодно днес, ще е изгодно и утре, и вдругиден.
Интересно е да се забележи уточнението на етикетите, на които е посочена датата, от която цената на продукта не е променяна. Във времена, в които цените сякаш растат не с дни, а с часове, този етикет внася спокойствието, че пазаруването може и да не е стресово преживяване.
Ценовата стратегия се прилага успешно години наред в 9 държави в dm групата, сред които Германия, Австрия, Унгария, Чехия и Словакия.