Г олемият победител в деветото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България, е Investclub Kids. Божидар Балевски и Емил Бенов са двамата младежи, които стоят зад инициативата, спечелила доверието на детското и възрастното жури с визионерската си кауза да обучат децата от пети до дванадесети клас във финансова грамотност.
Мисията на Investclub Kids e чрез повишаване на финансовата грамотност на едно дете, то да бъде подготвено за малките и големи финансови решения в живота си занапред. Като резултат от инициативата, деца и младежи ще могат взимат решение дали дадена покупка е правилна за конкретен момент; да различават добра от лоша инвестиция; ще имат създадена представа как да спестяват, както и да знаят как и дали е подходящо да се вземе заем. Ще знаят, че трябва да мислят в перспектива относно своите финанси и всички тези умения ще подобрят тяхната конкурентоспособност и благополучие.
„Финансовата грамотност е една основа, която трябва да се застъпи още в училищна възраст, защото истинската промяна тръгва от младите поколения. Децата ще знаят как да инвестират, как да си пестят парите и как да мислят в перспектива относно своите финанси. Дали да взимат пари назаем и дали е удачно да го правят“, споделя Емил Бенов.
Investclub Kids бе избран сред 85 кандидатури от цялата страна след седем етапа на селекция. В предпоследния етап – онлайн гласуване, публиката имаше възможност да подкрепи своя фаворит сред петимата финалисти в конкурса – Академия "Атлантида", Фондация "Радост за нашите деца", дигитална платформа MedicalSpace.org и SportAnalytik България. На челните места се класираха Investclub Kids, MedicalSpace.org и Академия "Атлантида". На 1 ноември тримата социални предприемачи се явиха за финално оценяване пред възрастно и детско жури, които избраха Investclub Kids да бъде големият победител в ПРОМЯНАТА 2022. Наградите бяха връчени по време на официална церемония от изпълнителния продуцент на „Новини и актуални предавания“ на Нова Броудкастниг Груп Илия Дафов, изпълнителния директор на Reach for Change България Димитър Димитров, както и директора „Партньорства и развитие“ на Reach for Change Мари-Луиз Харитсо.
“За девети пореден път общите ни усилия с фондация Reach for Change показват много добър резултат и доказват, че социалното предприемачество има бъдеще у нас. Радвам се, че успяхме да помогнем на финалистите в тазгодишното издание да достигнат до много хора, както и да получат ценни съвети, с които да направят своите инициативи устойчиви във времето”, коментира Илия Дафов.
„Оказа се, че наистина има причина за това Investclub Kids да са победители, защото някои от децата в журито, които са осми клас, не знаеха какво е акция, какво е лихва или кредит“, сподели Ани Салич, посланик на ПРОМЯНАТА и член журито, което излъчи големия победител.
„Всички, които стигнаха до финала, стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за шест месеца. Това включва много интензивна обучителна програма, в която те придобиват шанса да получат консултации от професионалисти в сферата на социалното предприемачество“, каза Димитър Димитров.
„Кампанията на ПРОМЯНАТА и партньорството на NOVA и Reach for Change доказа, че е от съществено значение за разпространяването на каузите на социалните предприемачи. Инициативата е подкрепила повече от 100 социални предприемачи, които са подобрили живота на повече 200 хиляди деца в цяла България“, допълни Мари-Луиз Харитсо.
Заедно с менторската подкрепа, останалите двама финалисти от онлайн вота в ПРОМЯНАТА 2022 ще получат безвъзмездно финансиране от 15 000 лв., а двамата останали финалисти SportAnalytik България и фондация „Радост за нашите деца“ ще получат по 5 000 лева всеки, за да развият каузите си. Петимата социални предприемачи ще получат и рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в телевизионните канали на Нова Броудкастинг Груп.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за девета поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 260 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!