К ои са „Лемур“ и с какво се занимават? Нека се потопим в техния свят и научим повече от интервюто с тях.
Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?
„Лемур“ е издателство за художествена литература от съвременни автори на завладяващи романи и електронна книжарница, която предлага нови и търсени заглавия от най-добрите български издателства.
Сред писателите, които превеждаме, са значими имена от съвременната италианска, португалска, бразилска и скандинавска проза като Стефания Аучи, Марко Балцано, Жоао Пинто Коелю, Итамар Виейра Жуниор, Ане Рил. Освен преводни заглавия, публикуваме и книги от български автори, които се отличават с интересни и оригинални сюжети. Всички тези книги за ценители предлагаме в електронната ни книжарница, заедно с хиляди нови и любими творби на над 70 други издателства.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Издателство „Лемур“ е създадено през март 2020 г. – два дни преди началото на един предизвикателен за всички период. Той обаче ни позволи да предложим на любителите на книгите интригуващи нови заглавия, които да им правят компания по време на престоя у дома. Електронната ни книжарница стартира през септември същата година, като изключително полезен път към читателите по време на пандемията.
Екипът ни е все още малък - под 10 души, но продължаваме да растем, заедно с все по-смелите си нови цели.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
В електронната ни книжарница предлагаме основно книги, но също и учебници, помагала, забавни картички и пъзели. Избираме продуктите си внимателно, стремейки се да работим с партньори, които държат на качеството. В портфолиото на издателство „Лемур“ читателите ще открият романи от различни жанрове – исторически, съвременни, романтични, криминални сюжети, поезия и разкази. Подбираме всяко заглавие много прецизно и това е една от основните причини читателите да се връщат при нас – знаят, че ще им предложим наистина ценни книги.
В кои магазини / точки на продажба и платформи / бихте искали да влезете онлайн и офлайн?
Заглавията на „Лемур“ вече могат да бъдат открити в почти всички големи електронни магазини, които продават книги. Но достигането до всички физически книжарници е малко по-бавен и труден процес, по който продължаваме да работим. За нас е важно да присъстваме и в по-малките населени места, извън големите градове, където има множество четящи хора.
Как избирате кои нови книги да добавите във вашата библиотека?
Независимо дали говорим за книгите, които издаваме, или за тези, които четем в свободното си време, водещото при нас е оригиналността. Искаме да бъдем изненадани, търсим дълбочина на посланията, смели теми, интересен писателски стил и сюжети, които грабват от първата страница, от първия ред. И за наша радост – има много такива заглавия.
Примери за подобни книги са: международни бестселъри и многократно награждавани романи като „Торто Арадо“ от Итамар Виейра Жуниор, носител на най-престижните португалоезични награди LeYa, Jabuti и Oceanos, “Оставам тук“ от Марко Балцано (финалист за награда Strega 2018 и носител на 10 значими литературни отличия), „Смола“ от Ане Рил (скандинавски литературни награди: Glass Key, Golden Bullet, Golden Crowbar, Harald Mogensen), „Лудите от улица „Мазур“ от Жоао Пинто Коелю (португалска литературна награда LeYa 2017), „Сицилианските лъвове“ от Стефания Аучи, с над 40 издания в Италия и преведен в над 30 страни.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Още със стартирането на електронната ни книжарница въведохме специална лоялна програма, чрез която клиентите трупат точки и съответно отстъпки, когато правят покупка, оставят отзиви за книга и други. Всеки месец имаме различни заглавия с отстъпка, а периодично правим тематични промоции. В допълнение към регулярната ни активност с публикации и кампании във Фейсбук, Инстаграм, Гугъл и LinkedIn, редовно организираме игри и съвместни инициативи с блогъри и букстаграмъри.
Освен това поддържаме блог, в който публикуваме ревюта на интересни книги, интервюта с автори и разнообразни книжни статии. Наскоро стартира и нашия YouTube канал, който е в процес на развитие.
Какви промени бихте искали да ви се случат за повече продажби през 2022 г.?
Нашата електронна книжарница е като жив организъм, тя се променя и напасва към изискванията на средата. Затова подобряването ѝ е постоянен приоритет, върху който работим с нашите партньори от NK Software. Задълбоченият анализ на възможностите за увеличаване на продажбите на електронния магазин и внасянето на нови рекламни активности и инструменти са и съществен повод да участваме в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“ ?
Съзнаваме колко важно е онлайн присъствието в днешния дигитален свят. В същото време виждаме колко полезна може да бъде една добре изградена платформа – както за продажбите, така и за контакт с клиенти и партньори. Смятаме, че обратната връзка от екипа от експерти, която конкурсът предлага, ще ни бъде изключително полезна в това отношение. А и всеки подобен формат е чудесна възможност да си „сверим часовника“ с актуалните тенденции и да набележим какво да подобрим.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Специфично за нас би било прекрасно все повече да се автоматизират и подобряват платформите на нашите доставчици на продукти и услуги. Например, интегрирането на системите за складови наличности би позволило информацията за продаваните заглавия да е винаги коректна.