Как се роди идеята за Happy Pet Net?
Личният опит като стопани ни даде знак за стартиране Happy Pet Net. По време на семейна почивка в Гърция едно от моите кучета беше ужилено от пчела и получи алергичен шок. Естествено веднага се качихме на колата и започнахме да обикаляме и търсим ветеринарна клиника в близост. В Гърция, обаче, в неделя няма работещ здравен кабинет нито за хора, нито за животни, нито работеща аптека. Не можахме да намерим нищо отворено и веднага потеглихме обратно за София. По пътя ветеринарен лекар ни върна обаждане, купихме антиалергично лекарство от хуманна аптека в България и кученцето оцеля. Докато пътувахме си мислехме, че трябва да има и друг начин. Никой родител на домашен любимец не трябва да се чувства толкова безпомощен. И така възникна идеята за Happy Pet Net. Създадохме платформа, където стопаните на домашни любимци да имат незабавен достъп до консултация с ветеринарни лекари, независимо къде се намират.
Нашата амбиция е платформата да е основен източник на квалифицирани съвети за здраве, хранене, превенция и профилактика. Защото всеки търси информация в интернет, но дали източникът е проверен и дали състоянието е идентично, не е сигурно. Не бих препоръчала и на стопаните да обменят информация, защото рискуват несъзнателно да подведат други стопани и в желанието си да помогнат, всъщност да навредят.
Естествено дойде и нуждата от други услуги като гледане от хора, обичащи животните в техния дом, услуга за разхождане и т.н.
С възхода на телемедицината в здравеопазването на хората, как виждате тази тенденция да се развива във ветеринарната индустрия?
Онлайн консултациите с ветеринарен лекар могат да служат и като проактивна мярка за здравето на домашните любимци, подобно на превантивните грижи в хуманната медицина. Стопаните на домашни любимци могат дистанционно да потърсят съвет по всякакви теми – обезпаразитяване и ваксиниране, хранене, съвети за отглеждане, второ мнение от ветеринарен лекар. Онлайн консултациите с ветеринарни лекари могат да бъде незабавни, когато имаме спешен въпрос или планирани когато търсим помощ от конкретен лекар-специалист, например за второ мнение, при което се изисква предварително запознаване с цялата медицинска история.
Как проверявате квалификациите на професионалистите, които предлагат услуги чрез платформата?
В процеса на регистрация кандидатите качват документи, удостоверяващи тяхната квалификация и идентичност. За гледачите, които приемат чужди любимци в техния дом, отиваме и крачка напред, като изискваме да предоставят и валидно свидетелство за съдимост. В допълнение, търсим и събираме обратна връзка от стопаните, ползвали услугите ни, за да подобряваме качеството на услугите.
Какво да очакват стопаните от онлайн консултациите?
За нас важното е стопанинът да получи съвет дали състоянието на любимеца изисква спешна помощ и какво може да направи, ако няма отворена ветеринарна клиника наблизо или той не може да заведе животното. Стопаните се насърчават да предоставят подробна информация за симптомите и да качат цялата медицинската история в профила на любимеца, до който има достъп лекарят, при когото е запазен часът. Важно е да се знае, че лекарят може да препоръча да се отиде на място в клиника за допълнителни изследвания и обстоен преглед, но това е препоръка от квалифициран ветеринарен лекар, за разлика от обмена на информация в социалните мрежи. Съветваме стопаните да не търсят съвети в социалните мрежи, защото не могат да бъдат сигурни, че тяхната ситуация е идентична с тази, описана от другия стопанин.
Споменахте качване на цялата медицинска история в профила на любимеца. Какво представлява?
Всеки стопанин създава профил на своя любимец на платформата – име, снимка, дата на раждане, предхождащи състояния и може да качи здравни документи, като диагностични тестове, рецепти и бележки от предишни консултации. Чрез събиране на важната информация в един профил, може лесно да се проследява развитието и лечението на дадено състояние.
Само на стопаните ли помагате?
С онлайн консултациите се избягва стресът от пътуване и посещение във ветеринарен кабинет за самия любимец. Моите кучета започват да треперят в момента, в който усетят закъде сме се запътили, бият спирачки с малките си лапички и единствения начин да влязат е да бъдат гушнати. Ако става въпрос за бебета кучета, чакането на опашка с други болни животни може да ги изложи на риск от потенциални зарази. Затова препоръчваме онлайн консултация при въпроси за хранене, превенция и отглеждане или спешна ситуация. Знаете, че много от проблемите възникват през нощта и ги откриваме рано сутрин, точно когато бързаме за работа или да водим децата на училище. Чудим се може ли проблемът да изчака до края на работния ден или да закъсняваме за срещи в офиса. Това е идеалният пример за ползата от онлайн консултация. Препоръчваме и запазване на часове, за да се избегне чакането и потенциалните зарази от други болни животни.
Ако домашните любимци можеха да говорят, какво мислите, че биха казали за Happy Pet Net?
Технологиите бързо напредват и не се съмнявам, че скоро ще имаме превод на техния език. Предполагам, че животните биха ни благодарили, че сме им спестили стреса от пътуването до клиниката и неволите в чакалнята. Плюс това, вероятно биха оценили допълнителното време за гушкане у дома, като същевременно получават грижите, от които се нуждаят.
Ако и в момента имате въпроси, търсите съвет или помощ в отглеждането на вашия любимец, не се чудете и намерете решение тук – Happy Pet Net.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!