Д окато се движим през XXI век, е лесно да се потопим в постоянните разговори за милениалите и поколението Z. Но какво да кажем за поколението Х? Представителите на Поколението Х, които често са наричани "забравеното поколение", са оказали значително влияние върху света, в който живеем днес.
Представителите на поколението Х са родени между 1965 и 1980 г., което ги поставя на възраст между 43 и 58 години днес. Поколението Х често е наричано "изгубеното" или "забравеното" поколение, защото по-изявените и гласовити бейби бумъри и хилядолетното поколение са ги засенчили. Но нека това не ви заблуждава - това поколение далеч не е остаряло.
[gallery]7006[/gallery]
Една от отличителните характеристики на поколението Х е връзката му с технологиите. Поколението Х е в челните редици на технологичното развитие, тъй като то е първото, което израства с персонални компютри и интернет. Много от тях допринесоха значително за развитието на интернет, като създадоха уебсайтове и модерен софтуер, които използваме и днес. Платформите за социални медии и уебсайтовете за електронна търговия, които са се превърнали в част от нашето ежедневие, нямаше да съществуват без техния принос.
Музикалната индустрия беше революционизирана през 90-те години на миналия век от групи като Nirvana, Pearl Jam и Soundgarden. Суровите, емоционални текстове и отхвърлянето на мейнстрийма, които тези групи показаха, ги определиха. Гръндж движението отразяваше разочарованието на поколението Х от наследения от него свят и желанието му да внесе промяна.
Идеята за баланс между професионалния и личния живот често се приписва на Поколението Х. Представителите на Поколението Х отдават приоритет на личния си живот и работят за постигане на по-добър баланс между работата и свободното време за разлика от своите родители от поколението на бейби бумърите, които са известни със своите работохолични наклонности. Тази промяна в начина на мислене проправи пътя за много от днешните гъвкави форми на работа, като дистанционна работа и споделяне на работата.
Като първото поколение, израснало във все по-глобализиращия се свят, представителите на поколението X са били изложени на различни култури и начини на живот от ранна възраст. В резултат на този досег много от представителите на Поколението Х сега работят за социална справедливост и равенство за всички, а погледът им към света вече е по-приемлив и приобщаващ.
Много от тях стартират свои собствени компании или избират да работят като независими изпълнители или консултанти. Недоверието им към конвенционалните корпоративни структури и желанието за по-голяма професионална автономия вероятно са причините за техния независим характер. Понастоящем представителите на Поколението Х са начело на много процъфтяващи компании и стартиращи предприятия. Те са използвали своите различни гледни точки и способности, за да изградят прогресивни предприятия.
Като родители представителите на Поколението Х са оказали значително влияние върху начина, по който възпитаваме децата си. Представителите на Поколението Х са склонни да бъдат по-спокойни и снизходителни в сравнение с родителите си, които често са били по-авторитарни и строги във възпитанието си. Те ценят откритата комуникация и насърчават независимостта и самостоятелността на децата си. Тази стратегия е довела до създаването на поколение млади хора, които са самоуверени и решителни.
Поколението Х се нарича още "поколение на сандвичите", защото много от тях се грижат и за своите застаряващи родители. Много представители на Поколението Х намират тази роля за предизвикателство, но тя е довела и до по-голямо разбиране на стойността на семейството и важността на грижата за близките ни.
[gallery]12116[/gallery]
Те са израснали по време на значителни социални и политически промени и много от тях са били вдъхновени да се включат в политически движения и застъпническа дейност. Тази активност продължи и в зряла възраст, като много представители на поколението X заемат властови позиции и влияние в политиката и организациите за социална справедливост.
Когато пораснаха, те бяха първото поколение, което придоби обща осведоменост за проблемите на околната среда като замърсяването и изменението на климата. В резултат на това много представители на Поколението Х полагат усилия да водят по-екологичен начин на живот и подкрепят закони, които насърчават устойчивостта и опазването на околната среда.
Поколението Х е оказало значително влияние върху развлекателната индустрия по различни начини - от класически филми като "Клуб "Закуска" и "Денят на Ферис Бюлер" до влиятелни телевизионни предавания като "Приятели" и "Семейство Симпсън". Историите, които разказваме, и медиите, които консумираме днес, се различават благодарение на техния принос.
Поколение Х трябваше да бъде издръжливо. Те израснаха в епоха на икономическа несигурност и социални сътресения и много от тях се сблъскаха със сериозни лични предизвикателства. Въпреки тези предизвикателства обаче представителите на Поколението Х са упорити и успешни. Тяхната издръжливост е доказателство за тяхната смелост и упоритост.
Терористичните атаки от 11 септември 2001 г. засегнаха дълбоко Поколението Х. Много представители на това поколение бяха в разцвета на своята кариера, когато Световният търговски център беше разрушен. Атентатите от 11 септември промениха хода на историята. Те имаха дълготраен ефект върху ценностите и приоритетите на Поколението Х, като доведоха до по-силен акцент върху националната сигурност и съживено чувство за патриотизъм.
Финансовата отговорност е от съществено значение за поколението Х. Много от тях са внимателни с парите си, защото са видели от първа ръка финансовите трудности на родителите си. Те са известни с практиките си за спестяване и склонността си да поставят дългосрочната финансова сигурност пред непосредствената финансова изгода.
[gallery]12298[/gallery]
Това поколение е в челните редици на тенденцията за работа на свободна практика и по договор, защото високо цени гъвкавостта и независимостта на работното място. Те прегърнаха "гиг" икономиката, отваряйки нови врати за себе си и за другите, като същевременно промениха начина, по който гледаме на заетостта и работата.
Докато някои от тези фрази могат да бъдат забавни и закачливи, други могат да се разглеждат като повтарящи се или направо стряскащи. В епохата на социалните медии и цифровата комуникация тези прекомерно използвани думи и фрази могат да се разпространят бързо и да станат повсеместни, което ги прави досадни за милениалите, поколението Х и бумърите.
Дразнещи думи, които се използват прекомерно от поколението Z
Не можем да не изпитаме носталгия по по-простите времена на 90-те години. Тогава животът се състоеше в тамагочи, изсветлени коси и последния хит на Бритни Спиърс, който звучеше от Discman-а ви. Мислехме, че имаме всичко. Но като погледнем назад, е трудно да не се разкрещим от някои тенденции, които някога са били на върха на готиното. Тези някогашни любими тенденции избледняха, оставяйки само спомени за една отминала епоха.
Неща, които са били готини през 90-те години, но вече не са.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!