Ф ирмените коледни партита се завръщат след принудителната пауза от повече от две години заради пандемията от COVID-19, предаде Асошиейтед пресцитирано от БТА.
Кажете сбогом на виртуалните дегустации на вино и се откажете от караокето. Харесвате ли ги или ги мразите, фирмените партита за предстоящите празници се завръщат, но в по-различен от обичайния вид.
The festive season is the perfect time to celebrate all the achievements over the past 12 months, and this year we were fortunate enough to all be together in person to celebrate in style. Last week, the Firm celebrated at the BDO Dublin Christmas party. pic.twitter.com/AzcQiQuzf9
— BDO Ireland (@BDOIreland) December 12, 2022
След повече от две години работа по пижама и дрънкане на чаши в Zoom, много служителите в офисите изглежда копнеят за малко блясък. Същото важи и за трудилите се на първа линия в борбата със заразата, които станаха свидетели на отмяна на празненствата, дори и когато се появиха на работа всеки ден по време в разгара на пандемията.
Над 57 процента от компаниите планират присъствени празнични тържества тази година, сочат данните от проучване, направено сред 252 базирани в САЩ фирми. Допитването е направено от "Чалънджър, Грей енд Кристмас", фирма за наемане на персонал. Този процент все още е значително по-нисък спрямо 75-те на сто, организирали партита през 2019 г., но пък е голям скок в сравнение с 26 процента през 2021 г. и 5 процента през 2020 г.
Не всеки обаче е готов да купонясва, сякаш е 2019 г.
Много от празненствата ще бъдат в по-ограничен състав, тъй като компаниите се опитват да върнат в офисите служители, които все още работят дистанционно.
Някои фирми избират спа центрове, частни киносалони, за да привлекат персонал, осъществявал работата си от вкъщи. Други пък се придържат към бонусите или допълнителния отпуск, които са предложили вместо партита по време на пандемията от COVID-19.
Екипът от 20 души на Кари Снейвли от базирана в Бостън софтуерна компания избира да поиграе пикълбол с бюджета, който им е предоставен за парти. Служителите имат възможност сами да решат как да празнуват.
Това е много далеч от гигантските събития, които тя си спомня само преди няколко години, когато е работила в "Коук" в Атланта. Според Снейвли обаче сегашният начин на забавление е по-добър, за да се разчупи ледът между хора, които не са работили заедно. Освен това много от служители искаха шанс да си тръгнат и да се приберат по-рано.
"Наистина искахме да сме сигурни, че възможно най-много хора могат да дойдат", казва Снейвли, който работи в областта на финансите. "Хората имат домашни ангажименти, деца".
Компанията "Куикбейс" има 700 служители, но много от тях работят далеч - персоналът е разпръснат до България, така че нямаше смисъл да организираме голямо парти в централата, обяснява Шери Котман от ръководството. Вместо това компанията възлага на отделни екипи да си организират забавления. Дори в Бостън само между 30 до 40 процента от служителите идват в офиса в средата на седмицата, когато е най-натоварено, допълва тя.
Едно нещо обаче изглежда сигурно: на хората им е писнало от виртуални коктейли. По-малко от 2 на сто от компаниите организират виртуални тържества тази година, в сравнение със 7 процента миналата година и 17 процента през 2020 г., установи проучването на "Чалънджър".
Джеф Консолети, основател на фирма за организиране на събития в Лос Анджелис, казва, че тази година не е получил заявки за подаръчни кутии и комплекти за комбиниране на сирене и вино, които помогнаха на бизнеса му да продължи да съществува през последните две години. Вместо това е видял 100 процента ръст на резервациите за присъствени събития, въпреки че те са много по-малки в сравнение с партитата от по 5000 души, често организирани преди пандемията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!