„Мартино на колела“ не е просто книга. Тя е сбъдване на приятелство между две деца, които имат толкова голяма нужда едно от друго. Тя е книга за търсенето и намирането. На обич. И приемане. „Мартино на колела“ е историята на едно момиче, което много обича да разказва истории и едно тихо момче, което ги слуша и ѝ се усмихва.
Ема и Мартино се срещат в деликатното поле на отношенията. Тяхното приятелство се ражда от любопитството и съпричастността и се разгръща по начин, който преобръща традиционните идеи за учене, език и знание. С лекота, преминавайки от страница на страница, колелата на Мартино изписват, макар и без думи, едно универсално твърдение: различието е това, което ни прави хора.
„Щастливи сме и за нас е голяма отговорност да сме българското издателство, което може да представи на децата в България това съкровище“, споделиха Симона и Крум Крумови, основатели на Carrot.
„Реджо Емилия“ философията споделя някои от ценностите на по-известните валдорфски и монтесорски философии, но не е конкретна образователна система, а по -скоро подход, основан на научни изследвания и общочовешки ценности, свързани с това как децата учат. Тези ценности могат да се интерпретират в различен контекст, различни образователни структури и по много начини, което прави подходът изключително гъвкав. През 1991 г. Подходът „Реджио“ е обявен от ЮНЕСКО за най-добър подход за ранното детство и придобива световна популярност.
„Мартино на колела“ ще бъде официално представена на 28 септември на Конференцията „Образът на детето”, организирана от Фондация за детско развитие „Калейдоскоп”, част от които са и екипът на Carrot. Конференцията ще е посветена представянето на подхода Реджио Емилия пред българска публика и ще бъде едно от най-вълнуващите събития в сферата на образованието тази година. Специално за нея в България ще пристигнат Клаудиа Джудичи, президент на Фондация Reggio Children, и Емануела Веркали, координатор на международната мрежа.
Издателство Carrot са финалисти в ПРОМЯНАТА 2018 – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с Фондация Reach for Change България.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!