Д убайският шоколад е генерирал продажби от 22 милиона долара само през първите три месеца на 2025 г. и е допринесъл за достигането на рекорден приход за Dubai Duty Free, съобщиха от компанията, предаде Newsweek.
Защо е важно
Дубайският шоколад, произведен за първи път в Обединените арабски емирства (ОАЕ), стана сензационен в TikTok, като подхрани глобалния интерес и рязкото увеличаване на търсенето – особено заради своите шоколадови барчета, пълни със шамфъстък – и вдъхнови създаването на имитации по цял свят.
Шоколадът започна да се появява в САЩ, като някои шоколатиери създадоха свои собствени версии, а различни търговци на дребно започнаха да продават тези лакомства. Някои американци дори поръчват барчетата директно от Дубай.
Какво трябва да знаете
Dubai Duty Free реализира продажби от 565 милиона долара през първото тримесечие на 2025 г., като продажбите през февруари поставиха нов рекорд за месеца, според прессъобщение.
Продажбите на сладкарски изделия се отличиха особено благодарение на сензационния дубайски шоколад , който генерира 22 милиона долара от продажби, съобщава компанията. Това включва над 1,2 милиона продадени шоколади.
Какво е дубайски шоколад?
Шоколадовият бар, първоначално наречен „Can’t Get Knafeh Of It“, беше създаден през 2021 г. от FIX Dessert Chocolatier в Обединените арабски емирства. От дебюта си барът придоби значителна международна популярност, особено след като стана сензационен в TikTok и други социални медийни платформи.
Шоколадовият бар е пълен с кнафе, регионален десерт, приготвен от настъргано фило тесто, паста от шамфъстък и тахан. Вдъхновени от оригиналното лакомство, шоколадови гиганти и американски шоколатиери и търговци на дребно създадоха свои собствени интерпретации, които се продават както в магазините, така и онлайн.
Какво казват хората
Рамеш Чидамби, изпълнителен директор на Dubai Duty Free: „Забележителният успех на шоколада Dubai допринесе значително за ръста в категорията сладкарски изделия. Специализирани марки като Fix Chocolate, Locali, I Love Dubai, Bateel и Al Nassma заедно генерираха продажби на стойност 80,4 милиона дирхама (22 милиона долара). Тази сума включва над 1,2 милиона отделни шоколадови блокчета, продадени през първото тримесечие на 2025 г.“
Една кутия шоколади на FIX Dessert Chocolatier струва малко повече от 100 долара.
Влиянието на тенденцията дубайски шоколад продължава да се разпространява, като запазва високия си профил. Очаква се все повече международни пазари да започнат да предлагат свои собствени адаптации.