Ф ренската модна марка „Диор“ отложи планираното си мегашоу в Хонконг, което трябваше да се проведе през март. Причина за отмяната не е посочена, предаде Ройтерс.
Събитието беше очаквано от мнозина от луксозния бранш след шоуто на „Луи Вюитон“ през ноември миналата година. Това беше опит китайският град да се върне на картата на лукса и да се привлекат богати клиенти.
Christian Dior postpones much anticipated Hong Kong show https://t.co/6BiWb61GJH pic.twitter.com/s3g3wgxWRV
— Reuters (@Reuters) February 26, 2024
„Диор“ не коментира причините за отлагането на шоуто.
„Току-що получихме известие от организатора, че събитието ще бъде отложено. Всъщност често се случва отлагането на мащабни мероприятия. Продължаваме да приветстваме провеждането на всякакви събития от подобен калибър в Хонконг", съобщи правителството в имейл.
Търговците на луксозни стоки на дребно в Хонконг се адаптират към новите условия - по-малък брой заможни китайски купувачи посещават града.
Dior postpones Hong Kong fashion show, one of the city's mega events https://t.co/FormjsrdYH pic.twitter.com/K2avxxOv7u
— CNA (@ChannelNewsAsia) February 24, 2024
Преди пандемията Хонконг не се поддаваше на световните тенденции за намаляване на търсенето на луксозни маркови стоки, което се дължеше най-вече на привлекателността му за посетители с високи доходи.
Според експерти от бранша напредъкът на конкурентни центрове за пазаруване като китайския остров Хайнан се дължи на промяната в предпочитанията на потребителите и ръста на онлайн пазаруването.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!