С лед навлизането си през първото десетилетие на 2000-та, Дейвид Бекъм промени правилата на играта и превърна футбола в нещо повече от просто спорт.
На младини той отвори вратите си за света на рекламата. През 1999 г. се ожени за звездата Виктория Адамс, член на емблематичната група Spice Girls. Докато тя взе фамилното му име, той си спечели прякора Spice boy. Добро допълнение към публичния му имидж, който катапултира до немислими нива. Оттук нататък той вече не се появява само на кориците на спортните медии, сега лицето му може да бъде видяно върху всяка марка, която иска да бъде в крак с модата.
Неговите естетически промени през цялата му кариера като футболист демонстрират комерсиалното въздействие и разбиват парадигмата на традиционния мъж, който удря топка и се поти. Истински пионер във възхода на татуировките на терена и дръзките промени по отношение на прическа, бижута, дрехи и т.н. Всичко това превръща Бекъм в най-великият футболен модел.
Такива грандизони промени носят със себе си задължителна съпротива. Неговия мениджър по това време, сър Алекс Фъргюсън, започва спорове относно външния вид на футболиста. В дадени моменти звездата отстъпва в името на отбора си.
Марки, марки и още марки, а много от тях използваха и все още използват Бекъм като основен фокус на техните кампании. Известността му прекрачва границите на спортната кариера, дори пенсиониран той продължава да бъде атрактивен за рекламните агенции.
Подписването с Реал Мадрид през 2003 г. увеличава всичко, което футболистът е произвел до него момент. Флорентино Перес, наясно какво представлява образа на англичанина, изрично поисква правата върху изображението на играча и продава повече от 5 милиона фланелки с името на Бекъм, щамповано на гърба с номер 23. До 2004 г. пък футболистът вече е подписал доживотен договор с Adidas, който му носи печалба от 160,8 милиона долара.
През 2009 г. Бекъм си позволява лукса да анулира споразумение за милиони долари с марка безалкохолни напитки, на което е лице в продължение на десетилетие, в замяна на 2 милиона долара на година.
Заплатата от повече от 7,5 милиона долара на сезон не е това, което наистина убеждава Бекъм да отиде в Съединените щати, а по-скоро това, че в документа, който подписва, има раздел, гарантиращ, че той ще има рекламни договори, които те ще увеличат тази цифра до 250 милиона щатски долара, в допълнение към правото да закупи отбор от MLS в бъдеще. След пенсионирането му, северноамериканската лига се съобразява с това и му предоставя франчайза на Маями за 25 милиона долара през 2014 г.
Дейвид Бекъм написва история на футбола и изпреварва времето си. Днес футболистът живее както от спортната, така и от рекламната си кариера. Неймар, Кристиано Роналдо и Антоан Гризман са едни от онези, които знаят как да следват следите, оставени от Бекъм в света на спортния маркетинг.
Бекъм поставя основите, така че днес теренът да е моден подиум, а футболистите да са влиятелни лица. Неговото наследство ще бъде незаличимо. Може би за някои любители на топката това е един огромен проблем, защото по този начин се смята, че футболистите се интересуват повече от това как изглеждат, отколкото как играят. Въпреки това успехът на такива футболисти е безапелационен.
Още от автора:
Неостаряващата Сандра Бълок: 6 тайни за вечната ѝ младост
Невероятните модни съвети за стил на Каролина Ерера
"Трябва да обичаме сякаш всеки ден ни е последен": Историята на Лиъм Нийсън и съпругата му
Любовта няма граници: Историята на Катрин-Зита Джоунс и Майкъл Дъглас
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!