Science Based Targets Initiative (SBTi) подпомага и стимулира амбициозни действия в областта на климата в частния сектор, като дава възможност на компаниите да определят научно обосновани цели за намаляване на емисиите. SBTi е партньорство между CDP, Глобалния договор на ООН, Института за световни ресурси (WRI) и Световния фонд за природата (WWF). Към момента над 2000 компании и финансови институции участват в инициативата, като си поставят цели за намаляване на емисиите си в съответствие с последните научни изследвания в областта на климата
Климатичните цели, към които Schwarz Group, се присъедини през август 2020 г. от името на всички свои подразделения, включително и Lidl, са вече официално потвърдени от инициативата Science Based Targets (SBTi) - глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика.
Schwarz Group си е поставила за цел да намали оперативните си емисии с 55% до 2030 г. спрямо 2019 г. По този начин цялата Schwarz Group прави сериозна крачка, с която допринася за ограничаването на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в съответствие с целта на Парижкото споразумение* за климата. Като един от най-големите търговци на хранителни стоки и част от Schwarz Group, Lidl се ангажира със собствени климатични цели, които се основават на методологията на SBTi и допринасят за постигането на заложените за цялата група цели. Стратегията за климата на компанията включва амбициозни мерки :
- Намаляване на оперативните емисии във всички страни на Lidl с общо 80% до 2030 г., в сравнение с 2019 г
- Лидл България подкрепя тази мярка, като си поставя за цел да намали оперативните си въглеродни емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019 г.
- Преминаване изцяло към зелена енергия*** от март 2022 година във всички свои магазини, логистични центрове и административни сгради
- Постигане на въглеродна неутралност** на глобално ниво от 2022 година по отношение на оперативните емисии
- Тъй като по-голямата част от въглеродния отпечатък на Lidl се дължи на производството на продукти, компанията също си поставя за цел до 2026 г., тези доставчици, които са отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят и свои собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.
„С въвеждането на цели, които се основават на научната методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) като основа на нашата климатична стратегия, ние в Лидл България се присъединяваме към предприетите действия от страна на Lidl, като част от Schwarz Group. Поставихме си амбициозната цел да намалим въглеродните емисии от оперативните дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019 г. За да постигнем тази цел, разработихме национална стратегия, която включва редица мерки, сред които преминаване към 100% зелена енергия, използване на естествени хладилни агенти в магазините ни, намаляване на хранителните отпадъци и много други. С тази сериозна крачка ние се присъединяваме към действията на групата за опазване на климата и към визията за едно по-добро утре за всички нас”, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
*** Преминаване към 100% зелена енергия от 01.03.2022 г. във всички магазини, логистични центрове и административни сгради на Lidl във всички държави.
**Постигане на въглеродна неутралност чрез сертифицирани проекти за компенсиране на оперативните емисии (Scope 1 & 2), които към момента не са били напълно премахнати или намалени.
* Парижкото споразумение е подписано на 12 декември 2015 г. по време на Парижката конференция за климата и влиза в сила на 4 ноември 2016. Към ноември 2017 г. 195 държави са подписали споразумението, включително България. Едни от основните цели на споразумението са да намали емисиите на парникови газове и да ограничи глобалното затопляне до по-малко от 2° C до 2050 г. в сравнение с периода преди индустриализацията. Стремежът е да се ограничи затоплянето до края на 21 век до само 1,5° C.