„Ние правим дизайните си сами, кроим, шием, сублимираме, шлайфаме, топим соев восък, снимаме и обработваме. И на последно място, но не по важност, е каузата ни, зад която цели два пъти застанахме, а именно да садим дръвчета, за да остане следа след нас.“
Кои са ЕксплорБГ, с какво се занимават, какво ги вдъхновява и каква е мисията им, вижте в интервюто с тях.
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
Казвам се Георги Трендафилов на 28 години от град Карлово. Висшето ми образование разпали детския ми интерес към пътешествия и туризъм. Работих няколко години в сферата, докато един ден не реших да поема нещата в мои ръце. И така се „роди“ ЕксплорБГ, обхващащ много идеи - някои реализирани, други в процес, а трети – в очакване.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Компанията е създадена през април тази година - съвсем нова. Екипът ни се състои от двама души – аз и моята приятелка. Живеем в малък град с ограничени възможности. Реших, че е време да създам нещо свое, което може да намира клиенти извън града. Създаваме продукти, които биха се харесали на хора като мен и биха допринесли за една по-зелена България.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Нашите продукти са вдъхновени изцяло от планината. За нас е важно те да са от екологично чисти, рециклирани или възобновяеми материали, устойчиви и с доказано качество. Също така да бъдат подходящ заместител на най-често разпространените замърсители, като чашките за еднократна употреба, пластмасовите бутилки, найлоновите торбички и други вредни за околната среда продукти, които да заместим с красиви и стилни артикули. Опитваме да поддържаме интереса чрез нови продукти на същата тематика и разбира се, да не изневеряваме на качеството.
Какво представлява "Канче с кауза"?
„Канче с кауза“ е нашият първи продукт. Идеята за него естествено се зароди в планината. Каузите, зад които стои са няколко. Основната е от всяко продадено канче се заделят средства за залесяване, като лично засаждаме дръвчетата и се грижим за тях. Приложимата му кауза е да замести чашките за еднократна употреба, а изображенията са с цел да популяризират посещението на родните планини.
В какво намирате вдъхновение за създаването на нов продукт?
Вдъхновение за нови продукти намираме когато сме сред природа. Често снимките от нашите излети се използват за модел и биват преобразени в нов продукт.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Стараем се всеки месец да намираме популярни хора в социалните мрежи с аудитория близка до нашата, най-често хора запалени по планината. С тях провеждаме игри от типа на giveaway, с цел повече хора да се запознаят с продуктите, които предлагаме.
Какви промени бихте искали да ви се случат за повече продажби през 2022 г. ?
Бихме искали да виждаме все по-често кампании в интерес на българските производители. Например да има ден за пазаруване само от родни производители, а защо не и цяла седмица или месец.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“ ?
Най-голямата ни мотивация да участваме в „eCommerce Academy Awards 2022“ е онлайн магазинът ни, който създадохме едва преди около 3 месеца без никакъв предишен опит в сферата, да получи адекватна оценка от професионалисти. Да бъдат посочени слабите ни места, които да коригираме и силните ни, ако открият такива, които да подсилим още повече.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г, за да улесни вашите продажби и процеси?
Смятаме, че ако в България се подобри B2B и бизнесите станат по-лесно откриваеми едни за други, това би повишило продажбите на повечето творци с ръчно изработени и авторски продукти. Платформи, в които те да откриват нови пазари и партньори.
За други кандидати в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“, може да научите в „Още по темата“.