А лександър Иванчев е единственият българин, участващ в екипа на хитовия сериал „Домът на дракона“, като прави визуализацията на сцените, пише Телеграф.
„Работя от години във фирма, занимаваща се с визуализация за филми. И когато я наеха да работи по „Домът на дракона“, бях много щастлив, че мога да бъда част от страхотния проект. По време на продукцията екипът се променя често, но около 5-10 човека работим на визуализации“, каза Иванчев.
Визуализацията помага на режисьора да види как изглеждат кадрите, които съставят заедно сцените. Използват се анимации, като това улеснява избора на режисьорите за самото снимане.
„За сериала общо взето сме правили визуализациите на всички дракони и актьори. Преди да „влязат“ във филма, всички тези ефекти ние ги анимираме и визуализираме...Специално за Вагар визуализирахме например къде и как да се разположат камерите, за да снимат актьора как се движи, когато реално няма дракон, а ние добавяме дракона на кадрите. Друго, което правим, е да създадем и анимация как друг актьор язди дракон“, сподели Иванчев.
Визуализациите, които прави българинът, включват много от героите, но и всички дракони - Вагар, Аракс, Караксес.
It’s a brief moment, but this is one of the best images I’ve seen in live-action fantasy. Love everything about the design of this shot, from the lighting to the sense of scale through great VFX. Few (if any) comparable images in House of the Dragon S1 or even Game of Thrones. pic.twitter.com/YIX7vIY5V1
— Johnny Sobczak (@JohnnySobczak) June 17, 2024
На въпрос кой дракон е най-сложен за анимиране, Иванчев отговаря:
„Може би най-труден ни беше Караксес, защото той е много дълъг, движи се като змия и не е типичен. Някак си все едно е излязъл от азиатски легенди. “
Syrax, Seasmoke, and Caraxes. Which dragon is your favourite so far? #HouseoftheDragon #hotd pic.twitter.com/u082o4Mx9l
— westerosies (@westerosies) September 5, 2022
Според българина, драконите като цяло са трудни за анимиране, и освен издълженият дизайн на Караксес, Вагар също е представил своите предизвикателства, заради големия си и тромав размер.
Това е сложен и дълъг процес, който подчертава усилието и креативността, която влизат в само един кадър. Иванчев подчерта, че продукция като „Домът на дракона“ се създава повече от година.
Екипът за визуализация се включва на по-ранен етап от продукцията, което им помага да поддържат сравнително нормално работно време, но с напредването на снимките, часовете стават по-дълги.
Aemond Targaryen e Vhagar em 'House of The Dragon' S2. pic.twitter.com/0ZTlqG7mE3
— Ewan Mitchell Brasil (@EwanMitchellBR) May 14, 2024
„Всичко започва с концепцията, след това се рисуват различни идеи и режисьорът избира тези, които му харесват най-много. После се правят в 3D модели, за да се види как изглеждат на екран, и започват да се развиват образите, докато се стигне до финалния вариант, който виждат и зрителите. На нас ни дават версии по време на това развитие, за да направим визуализациите. “
Караксес е любимият дракон на Иванчев, „ най-вече защото се движи като змия и има много интересен дизайн.“
Запитан от журналисти коя сцена го е затруднила най-много, Иванчев споделя, че на екипа им е отнело половин година да визуализират само една сцена от първи сезон (Spoilers):
„В първия сезон мисля, че последният или предпоследният епизод, в който Вагар убива Аракс в облаците. Цялата тази сцена и преди това как се гонят беше доста трудна за работа. Даже имахме една версия, която работихме доста дълго време, а след това напълно промениха идеята. Малко я опростиха, но пак беше сложна, трябваше да преправяме всичко наново. Работата ни отне към половин година.“
Новият проект е поставил предизвикателства и е отнело време на Иванчев да влезе в ритъм. Той е истински изненадан колко успешен се оказва „Домът на дракона“ и колко много хора гледат всеки епизод.
Любимият му персонаж е Ренира Таргериен, „заради силния й характер“.
the way rhaenyra jumps off syrax is so cool. i’m obsessed pic.twitter.com/idaYPCdyxY
— A ౨ৎ hotd spoilers (@rhaenyrasrealm) June 18, 2024
„А най-неприятен ми е Егон II Таргариен, но пък перфектно изобразен от актьора Том Глин-Карни.“
„Едно от забавните неща е, когато режисьорите използват играчки или други обекти вместо дракони, за да ни обяснят някои от идеите си. Най-често това са гумени дракони, с които показват как точно искат да лети или какви движения да прави и тези движения се снимат с телефон. После ни показват видеата и ние разбираме по-лесно идеята, защото ни я илюстрират. Но е смешно да гледате как някой прави движения с гумен динозавър“, описва Иванчев.
Друг труден момент за визуализация се оказват сцените, в които драконите изгарят хора. Оказва се, че има лимит на това, колко души стават жертви на митичните създания – „в кадър трябва да са само трима човека.“
„ За нас всичко е компютърно и няма никакво значение, но за реалните герои е трудно. Затова им даваме например колко високо трябва да е камерата, колко сантиметра да е платформата, от която се снима. Всяка сметка трябва да е точна, защото е опасно за каскадьорите, ако има грешка. Имаше и още една доста сложна сцена, която си спомням. Тя е от първия сезон, когато Караксес и Деймън нападат един плаж и изгарят всички“, обяснява българинът.
Сцената е била изключително тъмна и цялото осветление идва от огъня на драконите, а действието е изключително натоварено и бързо, идващо от много различни посоки.
Това, че Иванчев визуализира сцените, не означава, че всъщност знае как протича действието в сериала, докато не изгледа самите епизоди.
O Caraxes sorrindo vendo a Syrax ❤️ pic.twitter.com/S9jZuHj4T2
— 𝕽𝖍𝖆𝖊𝖌𝖆𝖑 (@rhaeggall) June 12, 2024
„Tъй като работата ни е създадена на доста ранен етап от филма, винаги е вълнуващо да видим създадените от нас кадри във финалния им вид на екрана. Винаги имаш чувството, че си допринесъл много за създаването на сериала.“
Александър Иванчев е работил по някои от най-известните чуждестранни филми в света, като „Соло: История от Междузвездни войни“, „Черната вдовица“, „Венъм 2“ и „Уилоу“.
„Венъм 2“ също е сложен филм за визуализация.
„ Сложно е, защото извънземните имат много пипала, особено Карнидж. Няма да забравя сцената, при която той се въртеше като въртележка с огромните пипала и държеше коли, които използваше като чук. “
Иванчев е горд с впечатляващите си постижения и споделя, че са отнели години работа, развитие и късмет.
„Мисля, че всеки, който работи с цел, може да го постигне.“
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!