Александър Иванчев: Единственият българин от екипа на „Домът на дракона“
Източник: iStock

А лександър Иванчев е единственият българин, участващ в екипа на хитовия сериал „Домът на дракона“, като прави визуализацията на сцените, пише Телеграф.

„Работя от години във фирма, занимаваща се с визуализация за филми. И когато я наеха да работи по „Домът на дракона“, бях много щастлив, че мога да бъда част от страхотния проект. По време на продукцията екипът се променя често, но около 5-10 човека работим на визуализации“, каза Иванчев.

Визуализацията помага на режисьора да види как изглеждат кадрите, които съставят заедно сцените. Използват се анимации, като това улеснява избора на режисьорите за самото снимане.

„За сериала общо взето сме правили визуализациите на всички дракони и актьори. Преди да „влязат“ във филма, всички тези ефекти ние ги анимираме и визуализираме...Специално за Вагар визуализирахме например къде и как да се разположат камерите, за да снимат актьора как се движи, когато реално няма дракон, а ние добавяме дракона на кадрите. Друго, което правим, е да създадем и анимация как друг актьор язди дракон“, сподели Иванчев.

Визуализациите, които прави българинът, включват много от героите, но и всички дракони - Вагар, Аракс, Караксес.

На въпрос кой дракон е най-сложен за анимиране, Иванчев отговаря:

„Може би най-труден ни беше Караксес, защото той е много дълъг, движи се като змия и не е типичен. Някак си все едно е излязъл от азиатски легенди.

Според българина, драконите като цяло са трудни за анимиране, и освен издълженият дизайн на Караксес, Вагар също е представил своите предизвикателства, заради големия си и тромав размер.

Това е сложен и дълъг процес, който подчертава усилието и креативността, която влизат в само един кадър. Иванчев подчерта, че продукция като „Домът на дракона“ се създава повече от година.

Екипът за визуализация се включва на по-ранен етап от продукцията, което им помага да поддържат сравнително нормално работно време, но с напредването на снимките, часовете стават по-дълги.

„Всичко започва с концепцията, след това се рисуват различни идеи и режисьорът избира тези, които му харесват най-много. После се правят в 3D модели, за да се види как изглеждат на екран, и започват да се развиват образите, докато се стигне до финалния вариант, който виждат и зрителите. На нас ни дават версии по време на това развитие, за да направим визуализациите.

Караксес е любимият дракон на Иванчев, „ най-вече защото се движи като змия и има много интересен дизайн.“

Запитан от журналисти коя сцена го е затруднила най-много, Иванчев споделя, че на екипа им е отнело половин година да визуализират само една сцена от първи сезон (Spoilers):

„В първия сезон мисля, че последният или предпоследният епизод, в който Вагар убива Аракс в облаците. Цялата тази сцена и преди това как се гонят беше доста трудна за работа. Даже имахме една версия, която работихме доста дълго време, а след това напълно промениха идеята. Малко я опростиха, но пак беше сложна, трябваше да преправяме всичко наново. Работата ни отне към половин година.

Новият проект е поставил предизвикателства и е отнело време на Иванчев да влезе в ритъм. Той е истински изненадан колко успешен се оказва „Домът на дракона“ и колко много хора гледат всеки епизод.

Любимият му персонаж е Ренира Таргериен, „заради силния й характер“.

„А най-неприятен ми е Егон II Таргариен, но пък перфектно изобразен от актьора Том Глин-Карни.“

„Едно от забавните неща е, когато режисьорите използват играчки или други обекти вместо дракони, за да ни обяснят някои от идеите си. Най-често това са гумени дракони, с които показват как точно искат да лети или какви движения да прави и тези движения се снимат с телефон. После ни показват видеата и ние разбираме по-лесно идеята, защото ни я илюстрират. Но е смешно да гледате как някой прави движения с гумен динозавър“, описва Иванчев.

Друг труден момент за визуализация се оказват сцените, в които драконите изгарят хора. Оказва се, че има лимит на това, колко души стават жертви на митичните създания – „в кадър трябва да са само трима човека.“

„ За нас всичко е компютърно и няма никакво значение, но за реалните герои е трудно. Затова им даваме например колко високо трябва да е камерата, колко сантиметра да е платформата, от която се снима. Всяка сметка трябва да е точна, защото е опасно за каскадьорите, ако има грешка. Имаше и още една доста сложна сцена, която си спомням. Тя е от първия сезон, когато Караксес и Деймън нападат един плаж и изгарят всички“, обяснява българинът.

Сцената е била изключително тъмна и цялото осветление идва от огъня на драконите, а действието е изключително натоварено и бързо, идващо от много различни посоки.

Това, че Иванчев визуализира сцените, не означава, че всъщност знае как протича действието в сериала, докато не изгледа самите епизоди.

„Tъй като работата ни е създадена на доста ранен етап от филма, винаги е вълнуващо да видим създадените от нас кадри във финалния им вид на екрана. Винаги имаш чувството, че си допринесъл много за създаването на сериала.“

Александър Иванчев е работил по някои от най-известните чуждестранни филми в света, като „Соло: История от Междузвездни войни“, „Черната вдовица“, „Венъм 2“ и „Уилоу“.

„Венъм 2“ също е сложен филм за визуализация.

„ Сложно е, защото извънземните имат много пипала, особено Карнидж. Няма да забравя сцената, при която той се въртеше като въртележка с огромните пипала и държеше коли, които използваше като чук. “

Иванчев е горд с впечатляващите си постижения и споделя, че са отнели години работа, развитие и късмет.

„Мисля, че всеки, който работи с цел, може да го постигне.“

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

 

 

- Госпожо, защо чак сега съобщавате за обира в дома ви? - Отначало мислех, че мъжът ми си е търсил чорапите...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Почина езиковедът проф. Венче Попова

Почина езиковедът проф. Венче Попова

България Преди 57 минути

Проф. Попова е дългогодишен директор на Летния семинар по български език, литература и култура към Софийския университет

Донатела Версаче

Краят на една епоха: Донатела Версаче се оттегля като главен творчески директор

Любопитно Преди 2 часа

От Versace потвърдиха, че 69-годишната Донатела Версаче ще премине към новосъздадената роля на главен посланик на марката

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Свят Преди 2 часа

SNSPA ще покани и други университети, национални и международни партньори, да се присъединят към инициативата

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Свят Преди 3 часа

Този ход е ответна мярка срещу митата на ЕС върху уискито

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Свят Преди 3 часа

Задачата е била възложена от кабинета на тогавашния германски канцлер Ангела Меркел

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

Свят Преди 3 часа

Самолетите „Страшния съд“ са проектирани да функционират като летящи военни командни центрове в случай на ядрен конфликт

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Свят Преди 3 часа

„Знаех, че има нужда от по-евтини, достъпни и лесни за използване тестери за здравето на почвата“

Премиерът на РС Македония атакува България за правата на македонците

Премиерът на РС Македония атакува България за правата на македонците

Свят Преди 3 часа

Мицкоски: Не трябва да позволяваме европейското бъдеще да зависи от решаването на двустранни въпроси

Политически нокаут? Румънска евродепутатка влиза в президентската надпревара с боксови ръкавици

Политически нокаут? Румънска евродепутатка влиза в президентската надпревара с боксови ръкавици

Свят Преди 4 часа

Тя беше посрещната пред сградата на бюрото от около 200 симпатизанти

Въздействието на изкуствения интелект върху авторските права

Въздействието на изкуствения интелект върху авторските права

Свят Преди 4 часа

Артисти изразяват загриженост, че AI моделите използват техните творби без тяхното знание или съгласие

.

Още малко топло време, след уикенда - сняг

България Преди 4 часа

Астрономическата пролет настъпва на 20 март

"Нова Броудкастинг Груп" ексклузивно ще излъчва Формула 1, Формула 2 и Формула 3

"Нова Броудкастинг Груп" ексклузивно ще излъчва Формула 1, Формула 2 и Формула 3

Любопитно Преди 4 часа

Гледайте всички стартове на българския шампион Никола Цолов

Общественият съвет към ЦИК: КС да публикува всички документи по делото за изборите

Общественият съвет към ЦИК: КС да публикува всички документи по делото за изборите

България Преди 4 часа

Това се казва в позиция на Обществения съвет към ЦИК

Кейт Мос разтревожи феновете си на Седмицата на модата в Париж (ВИДЕО)

Кейт Мос разтревожи феновете си на Седмицата на модата в Париж (ВИДЕО)

Любопитно Преди 4 часа

Кейт беше в Париж за Седмицата на модата заедно с 22-годишната си дъщеря Лила

Радев: Институциите се делегитимираха една друга

Радев: Институциите се делегитимираха една друга

България Преди 4 часа

Машинното гласуване е един от начините да се върне доверието в изборите, смята президентът

<p>Близък на Путин отхвърли примирието с Украйна</p>

Близък на Путин отхвърли примирието с Украйна

Свят Преди 4 часа

Според Юрий Ушаков това не би означавало нищо повече от временна почивка за украинската армия и шанс тя да се прегрупира