П ет големи имена в европейското кино заснеха кратки филми, с които да разкажат на поколението на хилядолетието защо Европейският съюз е важен за тях.
Кинопродукциите са част от европейската кампания #EUandME и целят да илюстрират как правата, на които се радват гражданите на ЕС, подобряват живота им. Филмите дават началото на диалог с младите европейци на възраст между 17 и 35 години за ролята на ЕС в ежедневието им, защото много от тях не осъзнават в пълна степен ползите, на които се радват.
Първият филм, "Самотникът" (The Loner), е заснет от поляка Томаш Конецки и е посветен на възможността да се поръчват продукти онлайн навсякъде в ЕС.
Полският режисьор Томаш Конецки разказва историята на Ян и Аня в краткия си 10-минутен филм, посветен на дигиталните технологии в ЕС. Интригуващата им история, заснета специално за европейската кампания #EUandME, разказва на младите хора как ЕС е повлиял на всекидневния им живот и им е дал нови възможности: като например да се обаждат, да изпращат текстови съобщения и да използват мобилен интернет без допълнителни такси при пътуване в ЕС, да сърфират във всяка държава членка и да разчитат на това, че личните им данни са в безопасност и се обработват с повишено внимание. Повече подробности за политиките на ЕС по отношение на цифровите технологии – вижте на страницата на кампанията.
Друг не по-малко интересен сюжет е този на гръцкия режисьор Йоргос Зоис. Той разказва за подкрепата от ЕС при започването на бизнес и работа във филма си "Купонджия" (Party Animal) .
Алекс е енергичен и чаровен двадесет и пет годишен младеж, който стои сред мигащите неонови светлини и пулсиращи ритми на нощен клуб в Гърция. Той си поема дълбоко дъх и започва да танцува в свой собствен ритъм.
Навън Алекс присвива очи под пастелните цветове на сутрешната светлина. Прибира се у дома, но майка му е все още будна и го разпитва къде е бил. Тя му казва, че баща му му е намерил работа и че ако тя не му допада, ще трябва да си намери такава, която харесва.
Новото работно място на Алекс е старчески дом. Когато пристига, основната зала е празна с изключение на възрастен господин, който седи на една маса. Алекс си слага слушалките, затваря очи и започва да танцува, докато чисти пода с парцала. Възрастният мъж се приближава към Алекс и го пита какво слуша, а Алекс му подава слушалките си. Той предлага да научи мъжа да танцува.
Гръцкият режисьор Йоргос Зоис заснема филма като част от европейската кампания #EUandME, която има за цел да популяризира ЕС, неговите ценности и политики сред младежите.
Кампанията #EUandME стартира в целия Европейски съюз в 28-те държави членки през май 2018 г. и ще продължи до края на 2019 г. Част от дейностите по нея включват конкурс за млади филмови режисьори. До 7 ноември 2018 г. всички младежи на възраст между 18 и 35 г. имат възможност да се включат в него и да спечелят субсидия от 7500 евро, за да реализират своята филмова идея.
Можете да научите повече за конкурса, да прочетете правилата и да откриете формуляра за кандидатстване тук.
Крайният срок за кандидатстване е 7 ноември 2018
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!