Д игиталният маркетинг става все по-желана сфера за развитие по обясними причини. А пазарът е далеч от пренасищане – на практика всеки бизнес, във всеки сектор се нуждае от него, за да се позиционира успешно в сравнение с конкуренцията. За да отговори на нуждите на бизнеса, както и на нестихващата популярност на сферата, през 2016 година СофтУни създава първата по рода си цялостна програма по дигитален маркетинг в България.
СофтУни е образователна институция за дигитални умения, един от лидерите в предоставянето на качествено, достъпно и практически насочено образование в много перспективни сфери. Това включва и областта на дигиталния маркетинг, която промени начина, по който правим бизнес и комуникираме с аудиторията си. Днес над 6 000 души са придобили експертни умения, преминавайки през през цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни и преследват кариера в дигиталната сфера.
Основни причини за това, областта да е толкова популярна са гъвкавостта и адаптивността, които професията предлага. Програмата на SoftUni Digital отваря вратите към тях, осигурявайки търсени практически умения и експертна подготовка. А ето и как могат да се реализират маркетолозите, завършили цялостната програма.
Във вътрешен екип
Средни и големи компании обикновено разчитат на вътрешен маркетингов екип. По този начин си гарантират, че комуникацията им ще е консистентна във всички канали, а мисията, визията и ценностите им – ясно комуникирани, защото хората, които се грижат за това, познават компанията добре.
Основният плюс на работата във вътрешния екип на компанията е това, че се работи изцяло за един бранд, има възможност да се опознае добре, като същевременно се подкрепя каузата на компанията. Но това не е единственият избор пред бъдещите маркетолози.
Като част от агенция
Агенциите предлагат комплексни услуги за разнообразие от компании. Фирми, които не искат да инвестират в разработването на голям вътрешен екип, ползват услугите именно на такива агенции. Те от своя страна търсят разнообразни и комплексни специалисти, за да могат да отговорят на търсенето на услугите си.
Опитът на SoftUni Digital показва, че има успешно завършили курсисти, които отварят собствени агенции за реклама и дигитален маркетинг. Основното предимство да се реализираш в агенция е възможността да работиш по разнообразие от проект за широк спектър от компании, което от своя страна ти позволява да се докоснеш до спецификите на различни индустрии.
А ако искаш дори още по-голямо разнообразие, можеш да работиш и за себе си.
Дигитален номад/Freelancer
Дигиталният маркетинг е сфера, която позволява работата от дистанция, стига да има доверие между теб и клиента. Това е една от областите, които създаде най-много възможности за т.нар. дигитални номади – хора, които се нуждаят единствено от лаптоп и добра връзка с интернет, и работят от всяка точка на света. Те не са зависими от локацията и технологиите, които използват.
Най-бързият път към дигиталното номадство е работата на свободна практика. Дигиталните маркетолози могат да предлагат разнообразие от услуги – поддържане на рекламни канали, създаване на съдържание, оптимизация за търсачки и още, и още, и да ги доставят от дистанция. Платформи като UpWork създадоха почти неограничени възможности за маркетолози да намерят международни клиенти и да работят за едни от най-разпознаваемите марки в световен мащаб.
За собствени цели
Управляваш собствен бизнес, но не знаеш как ефективно да го популяризираш? Искаш да имаш собствена агенция, да развиваш странична дейност, която да ти носи доходи (например сайт, печелещ от реклами или дигитални ресурси като темплейти)? От умения в дигитален маркетинг има огромни ползи, особено ако имаш собствено начинание.
Независимо кой вариант те привлича най-много, уменията на експертно ниво ще ти помогнат да постигнеш целите си. Необходимите практически способности ще придобиеш в програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, а в следващите редове ще разбереш и как.
7 направления в 7 обучения и 3 професии
Цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни започва с безплатен курс, който ще ориентира всеки заинтересован дали това е неговата сфера. Следва модул от 6 курса, които представят 6 водещи направления в маркетинга – от платена реклама до създаване на съдържание, имейл маркетинг и оптимизация за търсачки.
В края на програмата те очаква избор измежду три професии – Social Media Marketing Expert, SEO & SEM Expert, Performance Marketing Expert. Програмата позволява да се придобие диплома за повече от една професия.
Всички курсове имат две ключови особеност:
- Водят се от лектори-практици, топ имена в сферите, в които преподават, с доказан дългогодишен опит, от който студентите могат да черпят директно.
- Изцяло практически насочени са, така че курсистите да придобиват реални умения. Курсовете изискват разработката на проекти, които могат да бъдат базирани и на собствен бизнес, което на свой ред може да помогне на собствениците да подобрят представянето и резултатите си още докато се обучават.
Всички знания и умения, които се придобиват по време на програмата, са приложими в реална среда и веднага. Ако търсиш начин да стартираш кариера в дигиталния маркетинг и искаш да си част от дигиталната революция, на която сме свидетели, не се колебай и се включи в новото издание на цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital.