В края на 50-те години на ХХ в. в Москва се случва нещо необичайно за времето си – модели на "Диор" посещават столицата на Съветския съюз.
Съветските граждани, разхождащи се из ГУМ – главният търговски център в Москва, стават свидетели на нещо сензационно.
Три модела на "Диор", облечени в цветни костюми от висшата мода, гордо крачат из търговския център, помахват на минувачите и позират за снимки.
Ив Сен Лоран застава начело на модната къща "Диор"
след смъртта на Кристиан Диор през 1957 г.
През 1959 г. новият ръководител на парижката модна къща организира петдневно модно шоу с 12 модела в Дома на културата в Москва.
Той избира перфектния момент за това. Същата година в СССР се премахва забраната за модни дефилета, както и забраната за носене на „неприлично“ за комунизма облекло.
И тъй като СССР години наред съществува в модна забрава, след падането на ограниченията, се взима решението да се върне модата в страната, като за тази цел се сключат договори със западни модни къщи.
Френската модна индустрия процъфтява и марки като "Диор" се превръщат в основните инструменти за отправяне на модни послания към съветските граждани.
Разходка из центъра на града е част от програмата
на модното шоу на "Диор" в Москва през 1959 г.
След като повечето от обикновените граждани не биха посетили бляскавите модни дефилета, те идват при тях на улицата.
Бляскавите модели, облечени в изисканите си костюми, гордо крачат по московските улици, Червения площад, из местни магазини, пазари и главния московски търговски център ГУМ.
В обиколката взимат участие три модела, а фотографът Хауърд Сочурек - официалният фотограф на събитието на "Диор" в Москва, ги придружава, запечатвайки момента на лента.
Сблъсък между култура и мода
„След модното шоу на "Диор" всекидневникът „Правда“ информира, че някои модели дрехи са твърде разголени и къси. Това означава, че не биха пасвали на ниски жени“, пише журналистката Светлана Сметанина за седмичника „Московски новини“.
Очевидно по това време съветските жени са смятани за ниски и дребни, а на западната мода се е гледало със скептицизъм и недоверие.
Съветско списание от този период отбелязва, че „буржоазните производители на мода изскачат с такива модели, че една жена да изпитва затруднение да ходи и да трябва да се увива около мъжа си“.
Джурджа Бартлет, моден историк и изследовател към Лондонския моден колеж, смята, че предразсъдъците на съветските граждани спрямо европейската мода през този период се дължат на това, че е виждана като заплаха за системата, чиято основна ценност е стабилност.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.
Четете още:
Показват уникални тоалети на изложба
Как се е променила българката през годините
Мерилин Монро забавлява американски военни в Корея
Мис България 1967 на 64 - класа, неподвластна на времето
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!