П редприехме стъпки за принудително събиране на натрупани глоби от нередовни пътници на градския транспорт в столицата, до момента проверката установи, че част от т.нар. гратисчии са служители на различни министерства и големи компании с доказани трудови доходи.
Това съобщи пред журналисти в Столичния общински съвет (СОС) заместник-кметът на София Любомир Христов.
Според него пътуването без билет сред чиновниците не е поради финансова невъзможност, а показва отношение и нежелание да се заплаща ползваната услуга.
Христов обаче не посочи от кои министерства са нередовните пътници. Не мога да ви кажа, не защото не желая, а тъй като не разполагам в детайли с такава информация, посочи Христов.
Той каза, че заплатите на гратисчиите са "прилични" и едва ли нямат възможност да си закупят билет или карта.
Заместник-кметът е получил информацията за нередовните пътници от съдия изпълнител, който прави проучването, за да уточни кое е лицето, какви трудови договори има и по какъв начин задълженията могат да бъдат събрани принудително.
Христов съобщи, че в момента се обработват 250 наказателни постановления на нередовни пътници. Постановленията, издадени през миналата година, са около 10 хиляди, информира зам.-кметът и подчерта, че много малка част от тях са платени доброволно.
Столичната община е предвидила 23,6 млн.лв. за покриване на евентуалните загуби на транспортните оператори през тази година
Това е с 3,1 млн.лв. повече в сравнение с изплатените средства през миналата година, съобщи пред журналисти в Столичния общински съвет (СОС) Любомир Христов, заместник-кмет по транспорта. СОС прие днес икономическа рамка за 2014 г. за транспортното обслужване на Столична община с градски транспорт.
За 2013 г. общинските транспортни оператори са доказали 20,5 млн.лв. загуби, които са им изплатени от общинския бюджет и от Министерството на финансите, посочи Христов.
Според него едва ли през тази година операторите ще претърпят по-големи загуби, което обаче ще зависи от цената на горивата. Христов подчерта, че с новите автобуси, тролеи и трамваи част от разходите на транспортните оператори би трябвало да намалеят и да се повиши тяхната ефективност.
Според заместник-кмета столичани ще получат подобрена транспортна услуга. Интервалите на движение на градския транспорт няма да бъдат намалявани, продължава и модернизацията на градския транспорт.
Столичната община обсъжда и разкриването на нова автобусна линия от площад "Възраждане" до Златните мостове на Витоша.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!