З а втора поредна година ще се проведе eCommCongress – събитието за онлайн търговци.
То ще се състои на 8 и 9 април в "Интер Експо Център" (ИЕЦ).
В програмата присъстват 19 имена от 6 държави, работещи в международни компании с милиони клиенти.
Любомир Стоянов е един от организаторите на събитието.
За читателите на Vesti.bg той разкри подробности за тазгодишното издание на eCommCongress.
- Г-н Стоянов, какво Ви накара да организирате за втора поредна година събитието?
- Онлайн търговията е един изключително бързо развиващ се бранш. В България си нямахме подобно събитие, което да дава ценни съвети на онлайн търговците, за да повишат продажбите си, да популяризират магазините и бранодвете си и да имат доволни клиенти.
Това беше миналогодишният мотиватор.
Тази година го правим защото 90% от участниците в миналото издание пожелаха събитието да се случи отново, защото е полезно за целия бранш в България.
- Тази година в програмата присъстват и международни лектори. Защо решихте да ги поканите?
- Тъй като това е бързо развиващ се сектор, решихме да поканим практици от чужбина, които също да споделят опит.
Нашият пазар се движи с около година и половина - две изоставане спрямо световните тенденции. Желаем да ускорим малко нещата, а и да разнообразим сцената с лектори.
Тук също имаме страхотни специалисти, които са на изключително високо ниво.
- Какви са акцентите в програмата?
- Първо ще се запознаем със състоянието на пазара тук, в Европейския съюз и в световен мащаб. След това има теми за дигитален маркетинг, персонализация, съвети за оптимизиране за мобилни устройства, разрастване на мащабите на онлайн търговците, справяне с дигитални кризи при провеждането на мащабни кампании и т.н.
- Какви грешки правят българските онлайн търговци?
Една от най-често срещаните е, че харчат около 80% от стартовия си бюджет за самата направа на онлайн магазина и след това остават съвсем малко средства за популяризиране на завършения продукт.
След като го имаш трябва да изградиш име, да привлечеш клиентите, да докажеш, че си коректен и клиентите ще са доволни. Не можеш да очакваш, че след наличието на платформата за онлайн поръчки ще започнеш веднага да реализираш по 30-40 продажби на ден.
Укриването на данъци също е грешка.
Много търговци използваха само наложен платеж като метод за заплащане и се опитваха да скрият оборотите си. В момента Националната агенция по приходите (НАП) следи паричните потоци при спедиторите и много търговци, които работеха в сивия сектор имат покани за заплащане на данъци в големи размери.
Липсата на отзивчив дизайн също е проблем.
Така се затрудняват потребителите, желаещи да закупят стоки чрез своя таблет, мобилен телефон или други преносими устройства.
Това най-често се случва докато пътуваме.
В България смартфоните бързо навлязоха и в момента има много бюджетни устройства със сравнително добри показатели. В Англия около 50% от всички поръчки онлайн се правят чрез мобилни устройства. Тук макар по-нисък процент (около 20% при големите търговци), също има повишение на трафика и продажбите.
- Има ли предимства нашият пазар?
- Разбира се, че има. Можем да направим доставките в същия ден - това би ни отличило от 99% от търговците в момента.
Има голям брой незаети ниши за по-специфични продукти. Разходите за консултации и реклама не са толкова високи спрямо другите държави.
В момента има богата мрежа за доставки в съседните ни държави на приемлива цена. Това увеличава потенциалния пазар до около 50 млн. потребители, което е страхотно. Корпоративният данък е 10%.
Има много безплатни или платени решения за онлайн търговия, включително и на български език.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!