В Камарата на строителите може би има около 2000 фирми, две трети от които никога не са печелили обществена поръчка и не са участвали вероятно в такава, коментира пред NOVA председателят на парламентарната Комисия по регионална политика Искрен Веселинов.
Така той обясни недоволството на браншовата организация от обвиненията в корупция и некачествена работа.
Според Веселинов само текущите проверки на новопостроените пътища могат да отсеят качествените от некачествените строители.
„Факт е, че в България има корупция и това никой не може да го скрие. Има търгуване на дъмпингови цени и то често се отразява върху качеството на строителството”, подчерта Веселинов. „Аз самият са подавал сигнали срещу конкретни обществени поръчки”.
„Големият проблем на българското пътно строителство е, че се недофинансира с две трети всяка година, от 30 години. Нямаме достатъчно пари да си ремонтираме пътищата. Този проблем обаче вече е решен. С въвеждането на тол системата спираме да финансираме международният трафик. Българските граждани ще усетят промяната до две години”, смята Веселинов.
„Една кампания, особено политическа, която руши имиджа на този бранш, създава липса на конкурентоспособност на нашите строители”, коментира Веселинов искането на БСП за проверка на процесите по изграждане и ремонт на пътища за период от 10 години назад. По думите му няма как подобна проверка да има реални резултати заради амортизацията на пътната мрежа.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!