П роизведената у нас бира остава предпочитана от българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ).
Това сочат данни на браншовата организация, представени на пресконференция, дни преди професионалния празник на бранша – Илинден.
Българският потребител продължава високо да оценява качеството на произведените в страната марки пиво, въпреки че през 2014 г. вносът на бира се е увеличил с 9%.
Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира – близо 5 % по-малко от предходната година.
Консумацията на глава от населението годишно е 72 литра,
равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г.
През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. Бирата в галони (ПET бутилките) продължава да води в класацията с 59%. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки.
От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през търговските вериги и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция, като съотношението е съответно – 20% към 80%.
Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.
„Анализирайки най-новите данни за бирения сектор, заслужава да откроим факта, че пивото продължава да бъде любима напитка. Това твърдение отново се подкрепя и от наскоро изнесените резултати от агенция „Маркет Линкс“. Според проучването
78 % от пълнолетното население у нас консумира бира.
Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им. Данните съвпадат и с резултатите от провежданите от СПБ регулярни проучвания, според които бирата се радва на широка популярност у нас и е оценявана от респондентите като натурална и подходяща за балансирания стил на живот напитка“, коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!