Т ърси се общ подход, чрез който да бъдат подпомогнати автобусните фирми, засегнати от икономическите последствия от коронавирус пандемията. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на днешната среща с представители на автобусните превозвачи.
България готова да атакува пакет „Мобилност“ в съда на ЕС
Той бе категоричен, че е необходим постоянен диалог и взаимна чуваемост между министерството и бранша, за да бъдат начертани ясни и целенасочени мерки, подкрепени от държавата, които да подпомогнат бизнеса в "тази трудна ситуация".
"В лицето на министерството имате партньор за намирането на административни и нормативни решения. Моето желание е да не делим компаниите на малки, средни и големи, а да търсим общ подход, засягащ всички предприятия", изтъкна министър Росен Желязков, съобщават от МТИТС.
Министърът посочи, че съществуват възможности за европейско финансиране за подпомагане на автобусния сектор.
Национален протест днес на автобусните превозвачи в туризма
Той припомни, че част от средствата по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" са прехвърлени към Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" на обща стойност 162.5 млн. лв., като се търсят още решения на ниво европейско финансиране.
Министър Росен Желязков припомни, че мярката "60/40" е променена за автобусните превозвачи на "80/20".
Има предвидени и различни финансови и кредитни инструменти, както и данъчни облекчения, засягащи и този сектор.
Спират на границите всеки с неплатени фишове и актове
Желязков подчерта, че Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" също дава възможности за подкрепа на автобусните предприятия.
От 1 до 15 юли автобусните превозвачи ще могат да кандидатстват за нов вид държавна подкрепа. За изплащане на 290 лв. компенсация за запазване на работното място на всеки техен служител. Предвидените средства са 40 млн. лева и ще се осигуряват по процедура "Краткосрочна подкрепа за заетост в отговор на пандемията от COVID-19" на ОП "Развитие на човешките ресурси".
България готова да атакува пакет „Мобилност“ в съда на ЕС
По време на разговорите превозвачите представиха своите предложения за прецизиране на досега действащите мерки, както и търсене на нови възможности за подпомагане на сектора.
Обсъдени бяха и промени в Закона за автомобилните превози, както и възможностите за инкриминиране на нерегламентираните превози.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!