За решаване на проблема с мотогонките от КАТ предлагат за няколко часа в ден от седмицата за мотосъстезания да бъде затваряна южната дъга на Околовръстното шосе.
Според мотоклубовете в по-далечна перспектива трябва да се търси район за изграждане на мотописта за мотосъстезания.
Тези идеи били обсъдени на среща с лидерите на мотоклубовете, обяснил Борислав Василев от столичния КАТ пред БТА.
Ако идеята на КАТ бъде възприета, то спирането на движението ще е само
в периода от 21 часа до 1 часа през нощта в конкретния ден,
уточни Василев.
Участъкът, който КАТ предлага да се използва, е между кв."Бъкстон" и разклона за бул. "България". Лидерите на мотоклубовете приели предложението на КАТ и се съгласили да се работи в тази посока.
Ако се стигне до осъществяване на идеята се обмисля възможността по време на надпреварата да има осигурени и медицински екипи, посочи Василев.
В по-далечна перспектива от мотоклубовете предлагат да се търси район, където може да се изгради мотописта за подобен тип надпревара.
Нощните гонки с мотори са плод на ниска култура, на тотална липса на ценности,
на употреба на алкохол, наркотици, коментира за БТА Михаил Иванов, мениджър на пистовият пилот Мартин Чой.
Той е сред най-успешните български състезатели по мотоциклетизъм на писта през последните няколко години и е сравняван като български аналог на световноизвестния Валентино Роси.
Местата, на които може да си изкараш адреналина без да застрашаваш собствения си и живот и този на околните, са пистите, посочи Иванов.
Мотогонките са нещо, което държавата трябва да спре много бързо, на мига, за да спрат и безумните самоубийства на млади хора, заяви Иванов.
Според него трябва да има ясна държавна политика за спорта изобщо, тя да бъде пренесена към федерациите и оттам - към клубовете.
Но мисля, че в България мотоциклетизмът е много по-напред в организационно отношение, в сравнение с почти всички, ако не и всички, останали спортове, коментира Михаил Иванов.
По думите му неслучайно страната ни всяка година е домакин на световни, европейски и други престижни мото шампионати. Коя друга федерация у нас може да се похвали с подобно нещо, запита той.
Мениджърът по мотоциклетизъм даде съвети към начинаещите в "занаята".
Според експерта първото важно нещо е моторът да бъде в технически изправно състояние. Второ - задължително е да се носят предпазна каска и допълнителна екипировка. Трето - мотоциклетистите
да са много внимателни с хаотичния и нерегламентиран трафик
Ако те не пазят себе си, няма кой да пази тях - това е основното правило, много трябва да се внимава, каза Иванов.
Специалистът препоръча също посещаване на специализирани курсове за управление на мотоциклети и мотопеди в градска и извънградска среда. Там се научаваш не само как правилно да караш мотор, но и как да избягваш непрекъснатите изненади по пътищата, отбеляза той.
Като пример за констатирани от КАТ нарушения на мотоциклетисти Борислав Василев посочи, че само за пет часа в един ден полицията установила 260 преминали мотоциклетисти по бул. "Цариградско шосе" в участъка от Орлов мост до кръстовището на четвърти километър.
Това става,
въпреки че точно там е забранено управлението на този вид превозно средство
и в двете посоки, коментира той.
За една седмица проверки от КАТ са проверили 188 мотоциклетисти. Съставени са били 35 акта. От тях 12 са на неправоспособни водачи, а осем са карали без номера.
Последните се определят от КАТ като потенциални участници в мотогонки. Всички тези осем мотора са спрени от движение.
Според статистиката за миналата година само в София са станали 57 катастрофи с мотори, при които 4 души са загинали и 62 са ранени.
От КАТ посочват, че най-често причина за зверските катастрофи с мотори у нас стават с младежи без книжка и опит за кормуване на мощните машини, които летят с над 200 км в час и са заплаха както за самите себе си, така и за случайни минувачи.
Изследване на Южнокалифорнийския университет описва подробно 900 катастрофи, включващи мотоциклети и анализира 3 600 други мотоциклетни произшествия.
Ето и петте най-често срещани причини за катастрофите с мотоциклети, които важат и за българските условия.
Около 3/4 от катастрофите са включвали сблъсък с друго МПС, най често лека кола.
Около 1/4 от инцидентите включват само мотоциклета, който е паднал на пътя или се е сблъскал с неподвижен обект.
Дефекти по настилката - дупки, ръбове и други неравности са причина за 2% от катастрофите с мотоциклети.
От катастрофите включващи само мотоциклета, грешка на водача е основна причина за 2/3 от инцидентите, типични грешки са подхлъзване и падане, причинени от рязко натискане на спирачките или изпускане на завой поради несъобразена скорост или недостатъчно накланяне.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!