П реди дни затвориха част от магистрала "Тракия" за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути.
Участъкът е известен с редица проблеми и неравности, заради които скоростта беше ограничена до 90 километра в час.
Цената на ремонтните дейности обаче предизвика дискусия.
Темата коментира в предаването "Здравей, България" по NOVA министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
"Мнението ми като инженер е, че цената на една магистрала не може да бъде приета в общия случай като цена на километър в различните ситуации. Тя зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали я правим в планината или в полето, както и от това каква е цената на материалите и на труда", посочи Аврамова.
"В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос, миналата година, обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на "Тракия". В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки", каза още министърът.
По думите й 12-те км., на които вече е бил направен ремонт, е включвал и други операции.
"Там нямаше необходимост от навлизане в пътната основа. Друг обаче е случаят с тези 40 км, на които сега стартирахме ремонтни дейности. Освен видимата част, ще има и ремонт на пътната конструкция. Тя ще бъде основно риконструирана", коментира регионалният министър.
Според нея не е коректно и да се сравняват цени на различни магистрали.
"През 2007 г. например, средната работна заплата е била различна. Материалите също имат различна цена. В момента се правят некоректни сметки с 12 години разлика", посочи Аврамова.
"Не мога да прогнозирам колко ще струва целият ремонт на отсечката на "Тракия". Това, което е изчислено към момента, е 70 млн., което включва двете платна, заедно с пътните знаци", каза още тя.
Аврамова бе категорична, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Бойко Борисов.
"Усилията, които сме полагали през последните години, са успешни и това е видимо за хората", посочи тя.
Още от дискусията вижте във видеото по-горе.
Затварят част от "Тракия" заради ремонт
Правителството ще стартира нова програма за саниране
Аврамова: Коронавирусът не е спрял строителството в България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!