З апочва разширението на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Луи Айер".
Столичният кмет Йорданка Фандкова коментира, че това е един от най-важните проекти, част от вътрешния градски ринг на София.
Първоначално ще се работи в отсечка от около 1 км до ул. "Боянски водопад". Движението няма да бъде спирано, защото разширението ще се извършва изцяло в южната част и няма да засегне съществуващия бул. "Тодор Каблешков".
Целият проект за ремонт на бул. "Тодор Каблешков" е разделен на седем етапа. Обновяването на първия участък трябва да завърши до края на август.
Изграждането на вътрешните рингове и връзките с Околовръстния път са най-важните за града, подчерта Фандъкова. Чрез вътрешните рингове и с разширението и довършването на Околовръстния път, ние всъщност работим за намаляване на трафика, за даване на алтернатива за движение на хората, посочи кметът и добави, че за нея това е един от най-важните проекти в плана й за София.
Столичният кмет подчерта, че подготовката за тези проекти е дълга и свързана с големи инвестиции. Само за отчужденията в участъка от един километър на "Тодор Каблешков" до "Боянски водопад" сме инвестирали около 11 млн.лв. Това не се вижда и хората не го знаят. Строителството се вижда, но отчужденията са свързани с много усилия, посочи кметът.
Заедно с разширението на този участък работим много усилено за осигуряване работата и в следващия участък на разширението на "Тодор Каблешков" - от "Луи Айер", през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе", каза Фандъкова. В момента отчуждаваме активно, работим заедно с главния архитект и кметовете на райони за придобиване на терените. В следващия участък става въпрос за 116 имота като 34 от тях вече са платени. Инвестирали сме около 3 млн.лв. до този момент, но предстои отчуждението на още имоти, каза Фандъкова. Тя разчита на кметовете на райони, защото когато те могат да направят изкупуването, става много по-бързо. Ако собствениците не са съгласни, тогава преминаваме към отчуждаване. Това обаче е дълъг процес, защото е свързан и с много обжалвания в съда, посочи столичният кмет.
Главният архитект Здравков каза, че проектът е направен така, че по бул. "Тодор Каблешков" да бъде споделено движение на автомобили, пешеходци и велосипедисти като част от усилията на общината да изгражда по съвременен начин улиците и булевардите, така че да има място за всеки. Велосипедистите ще имат от двете страни еднопосочна велоалея с метър и петдесет ширина. Велосипедистите и пешеходците ще бъдат разположени на отделни нива. По този начин имаме булевард с профил около 38,5 метра, с два тротоара по 5 метра за пешеходци, с озеленяване, с бус лента, с място за велосипедно преминаване. По средата оставаме профил, да дадем възможност да се развие в бъдеще трамвай, който е изключително важен за града, защото ще даде възможност за връзка от бул. "Овча купел" до метростанцията "Св. Климент Охридски", каза още Здравков.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!