В час пик протестиращи блокираха кръстовището между двата булеварда. Още вчера те обявиха, че протести ще има всяка вечер, докато общината не чуе техните искания и не се проведе конструктивен разговор.
Притесненията им обхващат както начина на паркиране и наличието на паркоместа в центъра, така и потенциалните задръствания, замърсяването на въздуха и безопасността на жителите.
С помощта на автомобилен експерт екип на NOVA провери как се паркира по новите правила в района. Според тях паркирането напред е нарушение.
ГЕРБ, БСП, "Синя София", ИТН и независими срещу проекта за "Патриарх Евтимий"
Първото, което обяснява Филип Лазаров, е, че след като паркира и слезе от колата, шофьорът няма накъде да отиде, защото пресичането и на булеварда и на лентата за велосипедисти е нарушение.
Самото паркиране напред, според новите правила, е нарушение, тъй като трябва да пресечем лентата на насрещното.
„Това е едно много интересно съоръжение, където се намираме в момента в София. Може би абсолютно всички „експерти” така шеговито са седнали и са измислили как да има най-много предпоставки за нарушения, ПТП и тн.”, коментира Филип Лазаров.
Протест срещу новата организация на движение блокира центъра на София
„Като се движим само в едната лента и решим, че ще паркираме назад, правим задръстване, защото пускаме аварийни. Тръгваме да паркираме, но проблемите не свършват дотук. Следващият проблем - виждаме бус е паркирал, той е достатъчно дълъг, така че хем стърчи на пътното платно, хем е в лентата на колоездачите”, обяснява Лазаров. Обърква го и старата маркировка на лентата за колоездачите, която все още е на тротоара. Затова Лазаров пита, къде ще вървят пешеходците.
Правим втори опит за паркиране, този път както новите правилата го изискват - назад. Преди това обаче трябва да излезем от мястото, на което сме паркирали напред.
![](https://m5.netinfo.bg/media/images/50811/50811047/r-657-4000-grazhdani-nedovolstvat-ot-novata-organizaciia-na-dvizhenieto-v-sofiia.jpg)
„За да излезем, поредното нарушение трябва да направим. Започваме да караме леко назад. Хубавото е, че когато сме спрели напред и сме в нарушение, все пак виждаме дали идва автомобил. Един път сме в нарушение, един път обаче няма да ни ударят. Виждаме сега дали идва автомобил и караме назад към правилната лента, включваме се в движението”, обяснява Филип Лазаров.
След това захожда, за да паркира по правилния начин – назад.
![](https://m4.netinfo.bg/media/images/50811/50811046/r-657-4000-grazhdani-nedovolstvat-ot-novata-organizaciia-na-dvizhenieto-v-sofiia.jpg)
И така, видно от нашия експеримент е, че паркирането в района на бул. „Витоша” е затруднено. От Общината обаче са категорични - проектът е изпълнен така, че позволява видимост на водачите от всички страни.
Протестиращите скандират "Оставка!" и свалят доверието си от кмета на Столична община (СО) Васил Терзиев и от председателя на групата на "Продължаваме промяната – Демократична България (Спаси София)" в Столичния общински съвет (СОС) Борис Бонев.
"От вчера, когато тази свинщина е вече факт, политическите изказвания и политическите действия ще бъдат част от нашия живот", категорични са организаторите на протеста.
![](https://m3.netinfo.bg/media/images/50811/50811045/r-657-4000-grazhdani-nedovolstvat-ot-novata-organizaciia-na-dvizhenieto-v-sofiia.jpg)
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!