О т утре по линиите 63 и 66 ще се движат само реновирани автобуси. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на представянето им пред Националния исторически музей, предаде БГНЕС.
„Миналата година пуснахме 10 реновирани автобуса и с тези 5 стават 15. Те могат да покрият изцяло двете линии. Тези автобуси бяха закупени от „Столичния автотранспорт“ със средства от общинския бюджет. Отпуснахме 1,2 млн. лв., за да може да финализираме тази програма за обновяване на автобусите до Витоша“, заяви тя и добави, че няма да се отказват от старите возила, но те ще стоят за резерв.
СНИМКИ НА АВТОБУСИТЕ ВИЖТЕ В НАШАТА ГАЛЕРИЯ ТУК
Стана ясно още, че новозакупените автобуси разполагат с 55 седящи места и 21 правостоящи, като към момента туристите могат да качват със себе си раници, ски и сноуборди. Работи се и по въпроса да има автобуси, в които гражданите да могат да превозват своите велосипеди до Витоша.
„Освен обновените автобуси трета година работи програмата за споделени електрически велосипеди. Тук има колонка и за зареждане на електрически автомобили. Алтернативите за достъп до планината са различни“, поясни градоначалникът.
Фандъкова коментира, че продължават да пазят водачите като достъпът на пътниците до тях е ограничен с лента, въпреки че кабините им не са отделени от салона.
Електрически и хибридни автобуси тръгват в София
„Продължаваме с амбициозната програма за подмяна на старите превозни средства в София. Тази година бяха пуснати 13 нови трамвая и 15 нови електробуса. За следващата година очакваме 30 нови тролейбуса, с които да заменим икарусите тролейбуси и също така, в рамките на следващите 2 години, още 30 нови електробуса ще тръгнат по линиите на града“, обяви кметът.
Председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера обясни, че в идните дни ще се обсъжда въпросът дали нощният транспорт ще бъде възстановен, или не.
„Решението на СОС е до 30.09 да не се движи. В следващите две седмици ще има обсъждане дали и кои линии да бъдат пуснати, ако вземем такова решение. Цифрите показват, че когато не бяхме в епидемия, атрактивна беше само една от линиите. Активно се използваше линията до Студентски град. СОС трябва да реши дали да бъде запазен нощният транспорт и ако бъде запазен каква реорганизация да се извърши“, коментира той и уточни, че приходите от картите, които се продават покриват едва 18-20% от разходите, всичко останало се покрива от общината.
На въпрос дали се обмисля в цената на картите да се включи и използването на нощния транспорт, председателят на комисията разкри, че Центърът за градска мобилност работи върху такава опция.
„Идеята е към абонаментните карти да има възможност, по избор, за т.нар. добавка и да прецените дали желаете да си закупите карта, която да важи и за нощните линии. Това ще стане с изменение на Наредбата за обществения превоз, където са регламентирани видовете превозни документи. Обсъжда се не само цената на еднократната карта, която в момента е 2 лв., но и възможност за добавка към месечните и годишните карти, за да не се налага да си купувате няколко превозни документа“, добави още той.
Зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев обяви, че от утре сутрин се възстановява движението по бул. „България“, който тази година беше преасфалтиран.
„Конфликтната точка остава бул. „Тодор Каблешков“. С пускането на бул. „България“ ще се освободи връзката с „Манастирски ливади“ с ул. „Флора“ и „Васил Стефанов“. Това е връзката с бул. „България“. Самият „Тодор Каблешков“ също ще бъде проходим. С пускането на бул. „България“ ще бъде затворен „Боянски водопад“. Улица „Златните мостове“ вече работи, тя е със светофарна уредба. Ние разширяваме входа към малкия „Костенски водопад“. Осигуряваме по-добра свързаност за всички хора в квартала“, разясни той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!