В масовите романтични представи многолюдният дом е изпълнен със смях и шеги, особено по празници, но действителността често се разминава с тях. За едно семейство с много деца Коледа може да е сериозно финансово, организационно, а не на последно място и емоционално изпитание. Няма по-голяма тегоба за един родител от това да не успее да осигури на детето си понякога нещо наглед съвсем дребно като чаша сок или бисквити, а да не говорим за по-сериозен недостиг.
С този мотив преди три години екипът на фондация MateKitchen и едноименната кулинарна платформа слагат началото на благотворителната инициатива „Да подкрепим многодетно семейство в нужда“. За този кратък период от време тя успява да се развие и от личен акт на добротворчество да прерасне в кампания, зад която застават все повече големи компании. С тяхна помощ едно многодетно българско семейство, изпаднало в затруднение, ще получи за предстоящите празници пълен бус с хранителни продукти.
„Доброто ражда добро и в днешното освирепяло време това е спасителното ни пламъче като отделни индивиди и като общество“, казва основателят и изпълнителен директор на Mate Kitchen Мила Кръстева.
В първото издание на „Да подкрепим многодетно семейство в нужда“ с нейния екип закупуват огромен хладилник и със собствени средства го пълнят с хранителни продукти. Събират и дрехи, книги и играчки в подкрепа на 9-членното семейство Терзийски от село Стамболово.
Освен огромната изненада на цялото семейство, огромен отпечатък върху Кръстева оставя спонтанната реакция на малката Даниела, която отваря получените бонбони и с тях започва да черпи всички.
„Изключително чиста душа, бяхме изумени как вместо да запази сладкишите за себе си и своите братя и сестри, тя ги сложи пред нас!“
Второто издание на кампанията прави крачка напред и среща подкрепата на Mistral Bulgaria, които осигуряват огромен шкаф с продукти от портфолиото на компанията за семейство със 7 деца от Ребърково. Това обаче не е всичко. Хора от цялата страна, научили за инициативата от Facebook страницата на Mate Kitchen, се включват спонтанно и даряват дрехи, обувки и играчки за тях.
До кого ще стигне доброто тази година, предстои да разберем. Кампанията тече в момента на Facebook страницата на Mate Kitchen и всеки, който познава многодетно семейство в нужда, може да разкаже за него. Благодетелят ще бъде избран на случаен принцип на 18 декември и с негова помощ семейството, което е посочил, ще получи пълен бус с хранителни продукти.
Точно така, не хладилник или шкаф, а бус, защото тази година инициативата среща подкрепата на редица големи компании в България. “Крина“, Olympus, „Белла България“, Coca-Cola, Vegeta, Monin осигуряват свои продукти. Spark предоставят буса, с който ще бъдат доставени, а ЧЕЗ ще опрости една от зимните сметки за ток на избраното семейство. Подаръците ще пристигнат преди Коледа, така че празниците да бъдат малко по-спокойни и уютни.
„Философията, с която създадохме и развиваме проекта Mate Kitchen, е, че във всеки дом трябва да има вкусна, топла, прясно приготвена домашна храна. Живеем в несигурно време и всеки може лесно да изпадне в ситуация на финансово затруднение, независимо колко деца има. Нека не съдим, а да съзидаваме заедно, защото така сме по-силни. В трудни времена като днешните имаме нужда от това повече от всякога“, призовава Мила Кръстева.
С подкрепата на:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!