В Търговския регистър официално е регистрирана Българска асоциация на създателите на съдържание (БАСС) – първата организация в България, създадена с цел да обедини и защитава създателите на съдържание, както и да подпомага развитието на инфлуенсър маркетинга и дигиталната индустрия.
Асоциацията ще работи за утвърждаването на етични и прозрачни професионални стандарти, защита на правата на създателите на съдържание и изграждането на устойчива среда за развитие, съобщават от БАСС.
НАП с важно съобщение към инфлуенсърите
Сред учредителите на БАСС са някои от най-уважаваните и разпознаваеми лица в индустрията за създаване на съдържание в България: Радостина Христова, Александра Богданска, Слави Панайотов, Дария Станчева, Венета Романски, Ивайло Драгиев и Климент Йончев.
Основните цели на БАСС са насърчаване на професионализма и повишаване на стандартите в инфлуенсър маркетинга; защита на правата и интересите на създателите на съдържание в България; разработване на обучителни програми и инициативи, подпомагащи създателите на съдържание в тяхното професионално развитие; организиране на събития и семинари, насочени към изграждане на устойчиви партньорства с бизнеса; налагане на етични и прозрачни бизнес практики в тази динамично развиваща се индустрия.
Всеки създател на съдържание може да кандидатства за членство чрез официалния уебсайт на асоциацията.
Всичко за RedNote– китайската платформа, привлякла "американските TikTok бежанци"
Председателят на БАСС, Радостина Христова, коментира:
"Асоциацията си поставя за цел да утвърди етични и прозрачни стандарти в дигиталното пространство, да повиши качеството на съдържанието и да създаде условия за устойчиви партньорства между инфлуенсърите и бизнеса. БАСС ще работи за изграждането на по-устойчива и професионална среда за дигиталните създатели в България".