В ъзможно ли е вместо един да учите три чужди езика едновременно? Оказва се, че да, благодарение на нови методики на преподаване.
„При едновременното многоезиково обучение преподаваме, примерно английски, така, че в един тригодишен курс, докато овладее английски, детето да придобие умения и по други два езика.
Това се основава на най-новите методики в Европа, т.нар. анализ на междуезиково разбиране. С по-прости думи казано, между трите големи групи езици – славянска, германска и латинска, има много лингвистични сходства, които чисто методически досега не са използвани – общи конструкции на времената, общи думи, морфеми и, ако се поднесе правилно материалът на едно дете, то подсъзнателно развива тези умения. Ние не му казваме, че докато учи английски, учи в същото време и испански или френски, но начинът, по който овладява английски му помага много.
След подобно обучение, ако ви дадат текст на втория чужд език, може да разберете 70% от съдържанието. Или ако детето започне да учи нов език, то няма да започва от нула, а от едно доста по-високо ниво“, обясни Иво Паскалев, директор на Академия Юнити.
Това не е единствената иновация в Академията.
Използваме много интересни нови методики, на основателите на Академия Юнити това отдавна ни беше на сърце - да съчетаем най-модерните подходи за образованието и възпитанието на детето, разказва Иво Паскалев.
„Обикновено при преподаване се използват един или най-много два инструмента за работа, например в езиковото обучение има школи, които работят само с класически методи, други – само сугестопедия. В Академия Юнити се водим от разбирането, че, за да се работи цялостно с един човек, трябва да се отчита неговото психическо състояние, индивидуални особености и трябва да се комбинират различни методи спрямо конкретния човек и конкретния момент.
Изключително много използваме ролеви игри, т.нар групови технологии на преподаване, в преподаването на езици са включени и различни изкуства, за да провокираме и да караме детето да развива креативно мислене, да развива въображението си, да може да се изразява свободно и да работи в група с други деца“, каза още Паскалев.
Като друга отлика на Аадемия Юнити той отбелязва това, че образованието върви заедно с възпитанието. „Това често се изпуска в училищата, докато обучаваме децата. Нашето старание е да култивираме у тях такива общочовешки ценности като толерантност, чувство за принадлежност в група, съпричастност, взаимопомощ“.
„Може би най-важното при нас е т.нар цялостен подход към детето, въобще към човека. Нашата цел не е да работим само с неговия ум, да го обучаваме в съответната дисциплина и да го направим добър художник или добър лингвист. Нашата цел е да работим с неговия емоционален свят, с неговата емоционална интелигентност, със способностите му, за да развиваме въображението, креативността, интуицията и наред с това да възпитаваме – това е цялостният подход“, обяснява Паскалев.
От 4 години Академията работи с няколко фондации, подкрепящи деца в риск, а от тази година отпуска стипендии за даровити деца, чиито родители нямат финансови възможности да развиват талантите им. Отскоро в Юнити вече се обучават първите стипендианти, а от септември най-малко 50 деца ще могат да се развиват в Академията, като тя изцяло ще поеме финансирането на обучението им.
„Подборът е по няколко критерия. Много е важно детето да има добър успех, което показва, че то е ангажирано в процеса на обучение в училище, че има интерес и потребност, ще има препоръки от учителя, ще се гледат и социалните, и финансови измерения при техните родители – праг на бедност, доходи. Така ще подберем децата, като си сътрудничим с Фондация „За нашите деца“, с всички училища в София, получихме подкрепа и от Столичната община“, каза Паскалев.
Академията обучава безплатно и деца, които растат в приемни семейства, за да може те да се социализират, да общуват с връстници и в крайна сметка да се вписват по-добре в обществото.
Академия Юнити, в която има центрове за езиково обучение, за изобразително и приложно изкуство, за театрално изкуство и сценография и за холистична грижа за здравето, е създадена от 10 души - млади хора, приятели от дълго време, които вече са имали реализация, някои като мениджъри и управители в различни фирми. Дойде обаче момент, в който решихме, че искаме да направим нещо наше, нещо, което усещаме и като мисия в обществото и то нещо, което ни е на сърце, казва Иво Паскалев.
Той е завършил педагогика в СУ "Св. Кл. Охридски", специалност Съвременни технологии на обучение, и казва, че с преподаването е свързана негова детска мечта.
"Посланието към всеки един млад човек е, че не трябва да се притеснява от това дали е трудно или някой му казва, че е трудно, а по-скоро да си преследва мечтата. Звучи много идеалистично, но нашият опит показва, че наистина е така и мечтите се сбъдват", убеден е Иво Паскалев.
Днес Академията официално откри новата си сграда. (виж фотогалерия)
Академия Юнити развива дейност от 2009 г., като мисията, която си е поставила е високото качество на предлаганото образование, на услугите за подобряване на здравето и устойчивото придобиване на знания и умения от обучаваните.
Партньори на Академията са "Райфайзенбанк", която е дарила мебелите за обзавеждането на новата сграда, Фондация "За нашите деца", Българският дарителски форум, Столичната община.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!