7 партии с възможност за представителство в следващото Народно събрание. ГЕРБ увеличава дистанцията си спрямо БСП, достигайки близо 7% преднина. Очакваната избирателна активност е между 2 милиона и половина и 2 милиона и 900 хиляди.
В проучването на „Тренд“, по поръчка на Nova Broadcasting Group, на финала на предизборната кампания, не се регистрира структурна промяна в електоралните нагласи спрямо предишните месеци. ГЕРБ остава първа политическа сила с 28.6% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите парламентарни избори. Отчитаме увеличаваща се дистанция между първите две партии, дължаща се на лека ерозия в подкрепата за БСП (21.8%). Третото място се оспорва от „Има такъв народ“ и ДПС, получавайки съответно 12.6% и 12.4% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори. Симпатизантите на ДПС са по-силно мобилизирани и при евентуална по-ниска активност тяхната относителна тежест може да се окаже по-голяма от тази на „Има такъв народ“.
Пета политическа сила остава Демократична България с 5.9% от заявилите, че ще гласуват. В рамките на кампанията се отчита лек ръст на „Изправи се! Мутри вън!“ достигайки 4.8% подкрепа. ВМРО (4.3%) е седмата партия, която е с реални възможности за представителство в следващото Народно събрание.
Въпреки, че се регистрира ръст в рамките на кампанията в стойностите на Патриотична коалиция „Воля-НФСБ“, резултатът им (3.2%) остава под парламентарната бариера.
По-надолу в подредбата личат „Възраждане“ с 1.6%, АБВ с 1.1% и Републиканци за България с 1.1%.
Сред заявилите, че ще упражнят правото си на глас, 15% все още се колебаят за кого ще гласуват на предстоящите избори, докато 85% са вече решили.
47% от всички запитани декларират, че ще упражнят правото си на глас на предстоящите парламентарни избори, докато малко под една пета се колебаят. Усложнената епидемична обстановка вероятно ще има своето негативно влияние върху активността и можем да очакваме между 2 милиона и половина и 2 милиона и 900 хиляди български граждани да упражнят правото си на глас.
Реализация на изследването: „Тренд“
Източник на финансиране: Nova Broadcasting Group
Размер на извадка: 1005 ефективни интервюта с респонденти на възраст 18+
Представителност: За пълнолетното население на страната
Метод на регистрация: Пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“
Период на провеждане: 26-30 март 2021 г
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!