Н яма да има тапи до морето през уикенда, казва в интервю за в. „Стандарт“ регионалният министър Десислава Терзиева.
„До края на май предсрочно могат да приключат ремонтите на двата виадукта в посока София-Пловдив. След това ще започне обновяването на съоръженията в обратната посока“, обяснява тя.
„До края на годината трябва да приключи рехабилитацията на двата виадукта на „Тракия“ и на „Бербеш“ на магистрала „Хемус“. Стартираха обществени поръчки за рехабилитация на три други участъка с обща дължина близо 50 км.
Това са най-нуждаещите се от ремонт отсечки край Пловдив, Пазарджик и на изхода на София.
Индикативната стойност на работите е близо 70 млн. лв. Срокът за работа е 18 месеца, а фирмите ще бъдат избирани по критерий „икономически най-изгодна оферта“.
Към строителите ще бъде поставено условието в петък, събота, неделя и празничните дни да се осигурява нормална проходимост по магистралата“, подчертава министърът.
„Предвижда се въвеждане на реверсивно движение в три ленти, като двете ще са в по-натоварената посока.
В петък към Пловдив и Бургас, а в неделя – към столицата.
Пътят не е бил поддържан десетилетия и затова се налагат тези спешни ремонти. Това не бива да се допуска отново и държавата трябва да инвестира в поддръжката на пътната мрежа“, казва Терзиева.
„До края на годината ще завършим двата лота на „Марица“, отсечката между Сандански и Кулата на „Струма“, обходният път на Враца и първия етап от Западната дъга на София, или общо 90 нови километра.
Вече започна и подготовката за изграждането на двата тунела на магистрала „Струма“ в участъка Дупница-Благоевград, всеки един от които е с дължина по около 400 м.
През тази година стартираме и търгове на стойност 770 млн. лв. за рехабилитация и изграждане на нови отсечки“, казва Терзиева пред „Стандарт“.
„Правителството отпусна допълнително 50 млн. лв. от публичната инвестиционна програма за ремонт на малките пътища.
С тях ще обновим над 270 км втори и трети клас пътища, които са важни за развитието на регионите.
Възложила съм на пътната агенция да прегледа и методиката, приета през 2010 г., за отчуждаване на частните терени за изграждане на публични инфраструктурни проекти. Необходимо е да бъде намерен справедлив баланс между частния интерес и публичния.
Успяхме да постигнем такъв консенсус с археолозите и работим успешно по бъдещите инфраструктурни проекти, с конкретни планове и срокове. Според гилдията на археолозите в резултат на финансирането от АПИ се очаква да бъдат открити близо 1000 работни места.
Тази година в бюджета на пътната агенция са заложени над 5 млн. лв. за спасителни археологически проучвания. От понеделник археолозите започнаха работа по трасето на АМ „Струма“ в участъка Дупница-Благоевград, където ще се проучат 12 обекта“, добавя Терзиева.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!