„Ако си подам оставката, се притеснявам, че някои хора няма да успеят да направят кампания, тъй като всеки ден се упражняват на мой гръб и на администрацията, и тогава не съм сигурен как би протекла кампанията като цяло".
Това заяви кметът на Столична община (СО) Васил Терзиев пред БГНЕС за исканата му оставка от страна на протестиращите заради реорганизацията на бул. „Патриарх Евтимий".
Столичният кмет обясни, че разбира недоволството на гражданите и изключително внимателно следи ситуацията.
Трети ден на протести заради новата организация на движение в центъра на София
„В този момент проектът няма да бъде спрян, но на базата на това, което виждаме, ако се наложи, ще направим корекции", каза той и добави, че много активно се работи в посока да се намерят решения на част от проблемите.
Терзиев подчерта, че той е екипът му не са глухи и не са слепи за това, което казват хората.
„Разбираме, че създаваме неудобство. Правим го с вярата, че все пак това е една от многото стъпки в правилната посока", допълни Терзиев.
Кметът на София отбеляза, че винаги всеки един прогрес минава през неудобството.
Дадоха на съд новата организация на движението в центъра на столицата
„Въпросът е да не е само неудобство, а да има път напред. Както казах, мислим за допълнителни места за паркиране, наблюдаваме как ще се развива движението, пропускливостта каква е, градският транспорт", уточни Терзиев.
Той е категоричен, че целта не е да наказват гражданите на София.
„Но когато искаме да живеем в град с по-чист въздух, който да прилича повече на европейските градове, е нужно да мислим за развитие на градския транспорт, за ускоряването му, за алтернативни методи, за придвижване поне през някои месеци, когато времето позволява, но не ни е целта да наказваме нито живущите, нито хората с коли", заяви Терзиев.
Столичният кмет сподели, че отчита като грешка комуникационния си подход.
Терзиев, обаче, обърна внимание, че това е доста стар проект, който според него „имаше нужда от малко политическа воля да бъде реализиран, но е взимана за даденост като цяло целесъобразността му".
„Той е залегнал в плана за устойчива градска мобилност, който е на много, много години – преди да се появи „Спаси София" и аз да се занимавам с политическа дейност", подчерта Терзиев, като отбеляза, че неслучайно толкова пъти е имало планове да бъде реализиран.
„Разбирам дискомфорта, но ще припомня, че не е било по-различно, когато бул. „Витоша" беше затворен и имаше всенародно въстание, когато започна да се зонира градът, когато ни се наложи да слагаме колани, да спираме на пешеходни пътеки, т.е. имало е много пъти, когато промяната на навиците ни е било дискомфортно и сме били против това, но после се вижда резултатът", заяви Терзиев.
Столичният кмет поясни, че тази мярка е част от доста по-голям план, който е свързан с развиване на велотранспорта, с инвестиции в градския транспорт и включително с инвестиции в паркирането.
Протест срещу новото движение блокира центъра на София
„Тоест, нас това също е важно да бъде решено. Но аргументът, първо, трябваше да направите паркинги и после да правите промени, не е много валиден, защото ако бяхме направили паркинг за 2000 коли, хората щяха да си паркират и втората, и третата кола, и после пак щяхме да бъдем в същата ситуация, където ако вземем и едно място, ще имаме проблем", смята Терзиев.
„Сега минаваме през тази стъпка, където сме взели нещо на хората, но в крайна сметка максимално бързо ще гледаме да го възстановим", каза Терзиев.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!