О т държавния бюджет ще бъдат осигурени пари за построяването на продължението на булевард „Царица Йоанна“ от столичния жилищен комплекс „Люлин“ до индустриалната зона в Божурище, информира в. „Монитор”.
Необходимата сума е около 19,7 млн. лв, но именно новата пътна връзка е част от инфраструктурни проекти, обещани на емисарите на Фолксваген, които са оглеждали зоната за евентуалния завод у нас.
Изграждането на новото шосе ще бъде предоставено на Столична община още тази година,
като по план парите трябва да бъда осигурени от бюджет 2019. Отделно ще се използва и съществуващата гара, както и евентуално метро, но ако в зоната наетите достигнат 20 000. В момента връзката на подземната с надземната железница за Божурище се осъществява на метростанция „Обеля“, работещите в зоната използват и маршрутна линия от и до София. По примера на Пловдив все още се планира да се построи и интермодален терминал в индустриалната зона край София.
Борисов за VW: Който вдига шум няма да получи нищо
Вучич: С Бойко сме приятели, но не и за „Фолксваген”
Неофициално от седмици се говори, че възможните терени за новия завод за автомобили с марката шкода са около София или Пловдив. Консултантите по сделката са били учудени от предложените им локации, защото такива терени до толкова големи градове не са им предлагани никъде другаде. Емисарите, които са били у нас, не са правили анализ на терените, а са останали по няколко дни в двата града, за да усетят начина на живот, коментираха запознати с преговорите.
Очакваната стойност на бъдещото производство е между 6 и 7 млрд. евро годишно. В новия завод се очаква да бъдат наети между 4 и 5 хил. работници.
Сърбия също не се отказва от борбата да спечели завода на своя територия,
въпреки че по-рано през месеца немски медии съобщиха, че Сърбия отпада от състезанието и двете държави, които продължават преговорите, са България и Турция. Информацията беше потвърдена от високите етажи на властта у нас, но говорител на немския автомобилен гигант отрече съобщенията, заявявайки, че все още не е взето решение.
Сърбия запази мълчание по темата, но стана ясно, че страната се е ангажирала да построи 40-километрова метролиния, която да свърже Белград с град Инджия, в опит да привлече инвестицията от 1,4 милиарда евро на Фолксваген, съобщиха местните медии миналата седмица.
Сръбското правителството е посочило Инджия като потенциално място за новата фабрика, тъй като е разположен по средата между Белград и Нови Сад, което улеснява достъпа до квалифициран персонал. Алтернативно място за фабриката е град Ягодина, пише вестник „Вечерне Новости”.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!