В интервю за CEETV главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп говори за новия телевизионен сезон и плановете за растеж на компанията.
Стефана, бяхте назначена за главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп през май тази година. Какви бяха най-големите предизвикателства през първите няколко месеца на тази позиция?
Поех управлението на Нова Броудкастинг Груп (НБГ) в отлична кондиция, за което благодаря на Дирк Геркенс и на United Media за възможността. Първите ми задачи бяха свързани с предстоящата технологична модернизация и преместване на компанията в нова сграда от една страна, както и с развитието на телевизионните програми, от друга. Доказателство за последното е новият сезон на NOVA, в който има четири нови за българския телевизионен ефир продукции. Така че, зрителите могат да очакват изключително преживяване.
NOVA инвестира много в съдържание тази година. Какви бяха рейтинговите резултати на телевизионния канал през пролетния сезон? Кои бяха най-гледаните предавания?
NOVA отново бе най-гледаният телевизионен канал сред зрителите в активна възраст (18-49). В края на пролетния тв сезон резултатите показаха пълна доминация в най-гледаното време със среден аудиторен дял от почти 28%. Втората телевизия в класацията бе с 10% по-нисък резултат. И петте ключови продукции в праймтайм бяха на първи позиции. Най-гледаното развлекателно предаване в България – „Като две капки вода“ привлече средно над два пъти повече зрители, спрямо втората телевизия в класацията. Положителна разлика за NOVA имаше и при резултатите на двата български сериала „Лъжите в нас“ и „Братя“, при третия сезон на формата „Един за друг“ и при четвъртия сезон на кулинарното риалити „Hell’s Kitchen България“.
„Звездите в нас“, „С Рачков всичко е възможно“, „Голямото преследване“ са само няколко от новите предавания през тази есен… Каква е програмната ви стратегия за телевизионния сезон? На какво ще заложите – на развлекателни предавания или на сериали?
Тази есен NOVA отново вдига високо летвата. Представяме силен и разнообразен сезон, който показва, че инвестираме и в двете – премиерният сериал „С река на сърцето“, финалният сезон на криминалната драма „Братя“, трите нови за България формата, за които споменахте, както и хитовото и утвърдено риалити „Игри на волята“. Разбира се, сред нашите стратегически приоритети са новините и актуалните предавания, както и големите спортни събития. В края на годината предстои да излъчим, съвместно с БНТ, Световното първенство по футбол в Катар.
Какви са очакванията и прогнозите на Нова Броудкастинг Груп за рекламния пазар и медийната инфлация през 2022 г.?
Инфлацията вече е налице във всички сфери. Войната в Украйна също внася несигурност на пазара. Според данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), през 2022 г. ще има забавен темп на ръста с около 8-9% и над 10% инфлация. За 2023г. прогнозираме сходен ръст в рамките на 7-8% и по-висока инфлация. Въпреки несигурната обстановка, компанията продължава да инвестира в качествено съдържание на всички платформи и да осигурява на рекламодателите 360-градусови възможности. Запазихме и инвестициите си в спортно съдържание.
Нова Броудкастинг Груп е най-голямата мултиплатформена и технологична компания в България. Какви са акцентите в дигиталната ви стратегия и ще направите ли промени във връзка с новите водещи международни стрийминг услуги, стартирали през 2022 г.?
Дигиталната стратегия на Нова Броудкастинг Груп се простира далеч отвъд обичайния подход на традиционните ТВ компании. Най-важната част от USP на Нет Инфо е високотехнологичната рекламна инфраструктура, базирана на програматични решения и интеграция на 1st party data. Това предимство се съчетава с още два USP елемента – премиум ТВ съдържание и 85% покритие на интернет аудиторията, според данни на Gemius Bulgaria. Вече предлагаме богат видео каталог и излъчвания на живо, особено в сферата на спорта. Монетизираме това съдържание много добре чрез цялостна интеграция в екосистемата на Нетинфо. Стратегията ни се базира на развиването на 1st party data и разширяването в нови вертикали по интереси и намерение. Много добре управляваме рекламните показатели като ангажираност, brand safety, viewability.
Преди да поемете поста на главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп бяхте главен изпълнителен директор на Нет Инфо, водещата дигитална компания в страната и част от Нова Броудкастинг Груп. Планирате ли синергии между телевизионните и дигиталните дейности и бизнес на компанията и по какъв начин?
Издигаме интеграцията между двете компании до напълно ново ниво. Вече ефективно монетизираме телевизионно съдържанието чрез Нет Инфо, като цялата интеграция беше изградена през последните 2-3 години. Сега трябва да интегрираме натрупаното от Нет Инфо ноу-хау и неговите технологии в OTT продуктите на Нова Броудкастинг Груп. Това е двустранен процес – Нова Броудкастинг Груп разполага със съдържание и възможности, а Нет Инфо управлява съвременна технологична инфраструктура и множество данни. С този подход посрещаме предизвикателствата на днешния ден.
А какво ще кажете за портфейла от кабелни канали? Планира ли Нова Броудкастинг Груп да пусне нови нишови мрежи през тази година?
В момента портфолиото от кабелни канали на Нова Броудакстинг Груп е добре развито и балансирано. Концентрирани сме в технологичното им модернизиране. Следим пазара и сме в постоянен контакт с нашите партньори, в случай че има потенциал за нови канали.
Планирате ли синергии с други компании и канали, които са собственост на United Group?
Активно работим в тази посока. United Media, медийното подразделение на United Group и водещ мултиплатформен доставчик на медийни и телекомуникационни услуги в Югоизточна Европа, е продукционен лидер на регионално ниво със сериозно присъствие на световния медиен пазар с над 40 000 часа оригинално съдържание, което се предоставя на над 50 телевизионни канала и достига аудитория от над 40 милиона души всяка година. Така че, разбира се, обменят се идеи и се обсъждат възможности за международни копродукции. Като една от водещите продуцентски компании в този регион, изключителната креативност, високите продукционни стандарти и непрекъснатите инвестиции във висококачествено телевизионно съдържание, са приоритет на всички пазари, в които присъства.
Тази година United Media беше избрана от Международната академия за телевизионни изкуства и науки да бъде част от процеса на селекция за международните награди Emmy®. Селекцията е дълъг процес, включващ среща на членовете на международното жури на различни места по цял свят. За първи път в региона Nova TV (Хърватия), част от United Media, е домакин в Дубровник на полуфиналния кръг от избора на журито за една от категориите на престижните награди. Считаме участието на нашата компания в процеса на подбор на номинациите за международните награди Emmy® за признание за опита в тази област и като потвърждение на лидерската позиция на медийния пазар в Югоизточна Европа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!