С таваме ли алкохолна дестинация или не съвсем? Цяла седмица екип на Нова ТВ обикаля Черноморското крайбрежие - там, където делниците изглеждат по друг начин, атмосферата е друга, проблемите - също, за да открият отговора на този въпрос.
Първата спирка е Слънчев бряг - курортът, който вече добива слава с евтините си алкохолни турове.
Що за слава е това и доколко засяга всеки летовник, който ще избере почивка там?
Още няма осем вечерта, по-възрастните едва си поемат дъх, но за младите чуждестранни туристи вече е време за парти. С много алкохол. Могат да си го набавят и сами, защо не и от супермаркетите, които са на всяка крачка в комплекса.
Но в компания от по 100-200 души и сред музика става още по-весело.
Цената – 15-20 лева, може да е предплатена още с туристическия пакет, а може и да се плати в последния момент, става ясно от оферта на главната улица.
Регламентът гласи: по 40 минути в заведение. Вътре, за групите – до 200 души всяка, отговарят колоритни аниматори, защо не и в стил Робинзон Крузо.
А още преди, или след първите предплатени милилитри, следва "Фишбоул" (Fishbowl) – отпиване със сламки, дълги половин метър.
Поръчва си го компания, която в собствената си държва още не е дорасла за тукашната свобода. Ако не са си допили купеното в предния бар, участниците в крола не могат да си го допият в следващия.
Остава улицата – където многочислените върволици се смесват с потока случайно преминаващи летовници.
За спазването на обществения ред от заведение до заведение следят от „Слънчев бряг” АД и от полицията.
„Поне 1000 души са в момента на бар крол? - Поне 1000, да. На терен работят шестима плюс служители на РПУ-Несебър от велопатрули, които контролират целия обществен ред”, обяснява Валентин Ганев, Контролен блок на „Слънчев бряг” АД.
С настъпването на нощния хлад, на градус са вече не са само участниците в бар кроловете.
Разгорещяването тепърва предстои.
„Бар кролът е едно мероприятие, което е популярно от няколко години и е епредназначено единствено към младите посетители на комплекса.
Мненията са разделени на двата полюса – хората, които провеждат това мероприятие и онези, които участват в него, са твърдо „за”.
Хората от останалата част от бранша – ресторантьори, туроператори и най-вече хотелиери, са против него, защото то рефлектира негативно върху имиджа на комплекса.
Заради него на „Слънчев бряг” беше лепнат етикета "Пиянска дестинация”,
обясни Елена Иванова - председател на Управителния съвет на съюза на собствениците в "Слънчев бряг".
На въпрос дали бар кроловете могат да се изнесат в периферната част на курортните комплекси, изпълнителният директор на „Слънчев бряг” АД Златко Димитров отговори:
„Вариантът с изнасянето не е невъзможен, но е свързан с регулиране и създаване на добри условия.
Може би и за промяна на концепцията на предлагането на това мероприятие, защото в момента основата му се гради в обикалянето на определен тип заведения с употреба на алкохол”.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!