С рутването в тунел „Железница”, при което пострадаха трима работници, не е могло да бъде предвидено. Това заяви в предаването „Здравей, България” по NOVA изпълнителният директор на фирмата – изпълнител на проекта Стефан Тотев.
Срутване в тунел "Железница", затрупани хора
Той допълни, че участъкът, в който е станал инцидента, е изключително тежък.
„В момента сме на 540-ия метър. Много тежка геология, скалата е изключително ронлива. Проливните дъждове от последния месец също допринесоха до това лошо стечение на обстоятелствата. Въпреки мерките, които вземаме, се случват такива неща. Това са обекти, които са много тежки за изпълнение”, обясни той.
Най-дългият автомобилен тунел у нас ще е готов догодина
Тотев е категоричен, че в случая не се разчита на късмет, а работещите в тунела не могат да са сигурни какво ги очаква на следващия метър.
"Срутването е станалo по време на монтаж на рамка", добави Зарко Михов, очевидец на инцидента. То е станало в укрепващ се участък при полагане на рамка, уточни Тотев.
„Малшанс за колегите. Надявам се всичко да завърши добре за тях. Направили сме допълнителни инструктажи. Тук сме спазили всички необходими мерки”, допълни той и обеща фирмата да спази всички евентуални нови предписания.
Стефан Тотев обясни, че има начин хората, които попаднат в аварийна ситуация в тунела, да излязат от него. „Има връзка между двете тръби и може да бъде използвана”, поясни той.
„Методът е най-удачният за геоложките условия. Проблемите идват от различната геология на терена и лошите метеорологични условия. Всички проектни решения се спазват. Всички технологии са такива, каквито са предписани”, каза Николай Костурков, представител на строителния надзор.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!