Столичният общински съвет (СОС) обсъжда връщането на нощния градски транспорт в София на последното си заседание преди да излезе в лятна ваканция.
Пред журналисти общинският съветник Карлос Контрера от групата на "Патриоти за София", който по-рано тази седмица подаде оставка като председател на комисията по транспорт към СОС, посочи, че връщането на нощния транспорт ще стане на два етапа. Първите две линии ще бъдат възстановени до 30 октомври, а другите две - до 31 декември.
Според Контрера обаче без финансова рамка и без да има техническата възможност, преди януари догодина нощният транспорт много трудно може да се възстанови. Причините за това са две – липсата на автобуси и липсата на шофьори. Карлос Контрера подчерта, че от 15 септември ще се върне зимното разписание на градския транспорт и това ще затрудни още повече отделянето на водачи и нови автобуси за обслужване на нощните линии.
СОС обсъжда връщане на нощните автобусни линии
Независимият общински съветник Борис Бонев каза, че нощният транспорт не e излишна услуга, а е нещо напълно необходимо за съвременна европейска столица. Услугата осигурява много по-евино и по-сигурно придвижване през нощта, а и не всеки може да плати 20-30 лв. за такси. Според Бонев целият градски транспорт е на загуба, но на никого не му хрумва да го спира.
"Който твърди, че от всяка една дейност на общината трябва да има икономическа полза, мога да попитам каква е икономическата полза от парковете или тротоарите", коментира общинският съветник.
Зафир Зарков от групата на ГЕРБ в СОС каза, че от края на октомври се предвижда възстановяване на нощната линия между "Младост" и "Люлин", както и тази между "Студентски град" и "Обеля", които генерират над 70% от пътуванията на нощния транспорт. Според Зарков балансираният подход за намиране на консенсус по темата е връщането на най-използваните линии на градския транспорт. Той припомни, че нощният транспорт беше спрян през 2020 г. заради пандемията от COVID-19.
Общинският съветник подчерта, че в градския транспорт на София има сериозен недостиг на водачи и добави, че се търсят над 100 шофьори на автобуси. Общият брой водачи в градския транспорт е около 4000 души, съобщи Зарков. Ежедневно се движат около 700 превозни средства на обществения транспорт в столицата. В този брой не се включват мотрисите на метрото и единствено в подземната железница има нужния брой машинисти, каза Зарков.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!