Л ятото свърши, но на доста места в София остават стеснени и затворени улици, което създава проблеми на шофьорите.
Въпреки задръстванията, от Столична община се опитват да направят столицата по-уютна не само за шофьорите, но и за пешеходците и гостите на София.
Един от най-мащабните проекти е в центъра да има по-малко автомобили.
Това включва нов столичен ремонт на стойност 40 милиона лева. Предвижда се ключови места в града да бъдат затворени за движение на коли и превърнати в зони за разходка.
Например – още догодина по план цялото пространството пред Катедралния храм „Александър Невски“ трябва да се превърне в място за отдих и разходка. В споделена зона за пешеходци и велосипедисти предстои да се превърне и улица „Шишман“.
Вижте какво мислят софиянци за тази идея:
Съдбата на паветата на бул. „Дондуков“ пък изцяло са в софиянци.
Догодина започва основен ремонт на участъка, а от Столична община дадоха възможност на хората сами да кажат – искат ли паветата, или да се положи асфалт.
Което и от двете да бъде избрано факт е, че ремонта ще затрудни движението в София още повече.
Съвсем скоро пък приключва ремонта на пространството около столичния зоопарк.
Макар да създава неудобство, резултатът ще си заслужава, категорични са от местната администрация. Ще бъде поставено ново алейно осветление, нова чешма, голяма беседка близо до езерото, нови пейки и кошчета и ще бъдат подменени старите, начупени плочи с нови гранитни павета.
Едни от най-проблемните участъци обаче остават местата около новостроящите се метростанции.
"Тапите" там често предизвикват шофьорите да излизат извън всякакви правила на движението.
Вижте нашата галерия "Как коли и автобуси шофират в насрещното в София"
Заради строежа на нови метростанции от началото на юли 2016 г. до юни 2018 г. се забранява влизането на автомобили, включително автобуси на градския транспорт, в двете западни пътни ленти на столичния булевард "Пенчо Славейков" - между улица "Св. Иван Рилски" и улица "Св. Георги Софийски“. Това предизвиква известни тапи, особено в пиковите часове. В резултат - леки автомобили, включително автобуси на градския транспорт навлизат в насрещното платно, за да минат по-бързо през задръстването.
Вижте един такъв пример - автобус по линията 604, който кара в насрещното, за да не изостане от графика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!