И змамници се опитват да стигнат до паролите ни за електронно банкиране и да точат банковите ни сметки. Мошениците се възползват от притесненията на хората около хакването на личните им данни в НАП.
Във фалшиви имейли те обясняват на хората, че заради хакерската атака в Приходната агенция, е необходимо отново да въведем паролите си за електронно банкиране, за да подобрим сигурността си, става ясно и от медийни публикации.
Как да се предпазим?
Темата коментира в "Здравей, България" по NOVA експертът по сигурност Спас Иванов.
Вложителите, които имат електронно банкиране да ползват двуфакторна нотификация – всеки път, когато превеждаме пари, да получаваме потвърдителен есемес, който да изисква от нас да въведем обратно код за сигурност, съветва Иванов.
"Банката ви праща съобщение, което ви казва: "За да потвърдите този превод, моля въведете този код обратно в банкирането. Това се изпраща само до един телефон", обясни Спас Иванов. По думите му изключително малко са банките, които не предоставят тази услуга.
Иванов подчерта, че банките изпращат имейли само с информативен характер и не призовават за действие.
Експертът обясни, че винаги се използва значимо събитие, новина за хакната банка, голяма компания - в случая НАП, за да може да се предизвика изкуствено доверие към имейлите, които получават потребителите. В случай че въведете паролата си във формата, която са ви предоставили, по всяка вероятност ще получат достъп до електронното ви банкиране, обясни Иванов.
Още по темата вижте във видеото.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!