С лед хаоса по летищата и отменените полети, заради срива на информационните системи, какви са правата на пътниците?
Соня Спасова от Европейския потребителски център посочи, че няколко дни след срива все още има закъснели полети.
Очакват се още отменени полети и закъснения в резултат на глобалния IT срив
По думите ѝ проблемът може да не бъде счетен за причина за компенсации, ако авиокомпанииите са осигурили всички условия за пътуване.
"Може да бъде прието, че сривът е извънредно обстоятелство и така да не се дължат обезщетения", обясни тя пред NOVA.
Crowdstrike: Глобалният срив на системите се дължи на дефект при ъпдейт
Aвиокомпаниите са длъжни oбаче да се погрижат за пътниците независимо от причината самолетът да не потегли навреме, уточнява Спасива.
"Пътниците могат да се претендират разходи, ако се пазят касовите бележки. Ако полетът е отменен, може да поискаме връщане на парите за билета и сами да продължим нататък. Средствата се възстановяват за 7 дни. Въпросът е колко бързаме и с колко пари разполагаме. Има и вариант за премаршрутиране. Нека пътниците, които предстои да летят, редовно да проверяват пощата и телефоните си, за да имат своевременна информация за полетите си", заяви директорът на Европейския потребителски център.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!