12 500 фирми са лицензирани в Министерството на транспорта да извършват международен превоз. 75% от тях са от 1 до 5 камиона. За тях не виждаме светлина в този тунел. Те ще бъдат в невъзможност да поемат товари. Това коментира Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи в предаването "Здравей, България" след гласуването на пакета "Мобилност" в Европейския парламент.
В четвъртък Европейският парламент одобри на първо четене и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските превозвачи.
ЕП прие пакета "Мобилност 1" на първо четене, превозвачи запалиха камион
"Ще се наложи по 3-4 хил. камиона да се прибират всяка седмица. Нямаме такава голяма икономика, за да се връщат с товар", коментира още Арабаджиев.
Според него в целия ЕС има глад за шофьори. Когато тези фирми фалират, а 20 хил. шофьори останат без работа, те ще тръгнат да си търсят такава в чуждестранни фирми, ще емигрират и ще си вземат семействата. Ще имаме нова емигрантска вълна.
"Това е една битка, която продължава година и половина. През целия период сме били умерени песимисти, защото разбрахме какво е да се бориш с по-голям, по-силен противник от теб. Вчерашното гласуване в парламента беше показно, демонстративно, ние бяхме в ролята на непослушното дете, сложено в ъгъла и наказано, затова, че се е възмутило и си е позволило да надигне глас срещу родителите си", заяви Арабаджиев.
По думите му, транспортът е най-чувствителният сектор, след като те пробват и успеят да го унищожат, могат да унищожат всеки един сектор в Източна Европа.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуално съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!