П олитическата нестабилност в България се отразява на пътната безопасност. Това каза в интервю за „Фокус“ инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Той обясни, че когато в България няма стабилно правителство се наблюдава рязко увеличаване на жертвите по пътищата, включително и сега. Според Милчев броят на убитите в катастрофи е нараснал с над 40% през месеците май и юни.
„Явно при политическа нестабилност експертите и хората, призвани да контролират движението абдикират. Става ясно, че експертите и назначенията са силно политизирани“, смята инж. Богдан Милчев.
Три тежки катастрофи с три жертви в Софийско
Според него в България транспортната система не се планира, а „се импровизира“. Той даде за пример продължаващия ремонт на част от АМ „Тракия“, който в момента създава затруднения на пътуващите към Черноморието.
„Миналата година по това време стана тежка катастрофа в този участък, загинаха шестима души. Оттам политиците се разбързаха и след повече от 10-12 години отлагане стартира ремонт на участъка, но вече година не може да се ремонтират 50 км. В същото време ни се казваше, че пари има, което означава, че проблемът не е в парите, а в начина, по който се харчат. Имаме много сериозен проблем с транспортната система, не само на АМ „Тракия“, начинът, по който тя функционира, структурата, по която е организирана и голямото желание да се прехвърли цялата отговорност на потребителя“, подчерта експертът.
Пътници от "отсечката на смъртта": Поемаме риск за живота си
Инж. Богдан Милчев очерта като друг проблем разрешената скорост за движение по магистралите.
„При положение, че нямаме нито една нормална магистрала, България продължава да бъде страната с най-високата разрешена максимална скорост от 140 км, а в същото време е в челото на страните с най-много жертви, включително и по магистрали. По нашите магистрали продължава да се кара масово със скорост между 160 и 180 километра, защото няма контрол. Повече от 10 години говорим за средната скорост на отсечка, за контрол на дистанцията“, обясни инж. Милчев.
КАТ: Реални животи приключват на пътя, трябва да го осъзнаем
Инж. Богдан Милчев добави, че високата скорост и липса на дистанция са основните причини по първокласните пътища и магистралите да има много жертви на катастрофи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!