С кок в цената на такситата. Поскъпването идва след като Министерството на транспорта одобри увеличението на първоначалната тарифа.
Новите цени ще влязат в сила до края на март.
От 43 години Георги кара такси в София. Казва, че от началото на пандемията работата драстично е намаляла, разказва в репортажа си NOVA.
"Винаги е имало хора, които не са доволни - и преди, и сега, така че не са станали по-претенциозни", смята шофьорът.
Георги признава, че е трудно да се издържа с тази работа. Не смята, че ако първоначалната тарифа се увеличи с до три пъти, клиентите ще се откажат.
"Целта за това са по-късите курсове, а не че ще се печели кой знае какво. Важното е километрите да не се пипат", коментира той.
Минималната и максималната цена за километър пробег се определят от общинските съвети, напомнят от Министерството на транспорта. С промяната в наредбата за таксиметров превоз те регулират нелоялната конкуренция в бранша, а той приветства новите цени.
"Това е един компромис - от два до три пъти минималната цена. Средно, както в София, така и в цялата страна, увеличението от всеки курс ще бъде с около 1 лев", поясни председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов.
Сметките на бранша сочат, че работата сега е едва 30%, в сравнение с тази през миналата година. Тарифите на такситата обаче не са променяни от осем години
"Правим това заради уважение към нашите клиенти, в условията на неотшумялата пандемия. Иначе, би трябвало да вдигнем с повече, ако говорим реално", добави Ризов.
До три месеца таксиметровите шофьори в цялата страна трябва да пренастроят апаратите си спрямо новата първоначална тарифа. Клиентите обаче посрещат увеличението противоречиво.
На този етап не се обмисля увеличение на дневната и нощната тарифа, уверяват от таксиметровите компании.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!