А рестуваха управител на хотел в „Слънчев бряг” заради агресия към израелски туристи. Кавгата започнала, защото клиентка била разочарована от това – каква стая е платила и каква са ѝ дали. Видеоклипът, който обиколи социалните мрежи, беше излъчен и от телевизия в Израел, информира NOVA.
Случката става на 5 юли в хотел в „Слънчев бряг”. Версията на израелските туристи e, че ваканцията им в България започна с кавга на рецепцията на хотела. Платили стая за двама възрастни с две деца, но вместо това опитали да ги настанят в стая с три легла. От хотела представят различна версия. Гостите пристигнали преди обяд и поискали да се настанят веднага.
„Те са
били многократно учтиво помолени да изчакат, за да може стаята да бъде почистена и подготвена.
След което те започват една вербална и невербална агресия спрямо рецепционистите, като плюене и така нататък, след което правят жесток скандал във фоайето. Те са били помолени и са били полека лека отведени навън”, обясни Димитър Москоянев –представител на хотела. Израелец, който бил в хотела по това време, също отрича да е имало физическа саморазправа. „Иван – моят шеф, не докосна никого от тях, никого. Аз ви го казвам – полицейски офицер съм”, увери Хайм Барак.
Въпреки това
управителят е задържан от полицията още сутринта, а прокуратурата е образувала досъдебно производство.
Адвокатът на хотела обяснява кадрите с падането на собственика на хотела така. „Той не прави опит да я ритне. Представете си, че сте много ядосани заради тази ситуация и посягате. Получава се дисбаланс и пада”, обясни Димитър Москоянев.
Жената, заснела кадрите, е била преместена в друг хотел. Ден, след скандала потърсила за съвет почетния консул на Израел в Бургас. „Като информация, която аз знам от туроператора, че са им дадени компенсации под формата на безплатни екскурзии и са им плащали таксита”, обясни почетният консул на Израел в Бургас Орлин Мандов.
Веднага след прибирането си от почивката в „Слънчев бряг”,
видеоклиповете намериха място в новините на израелски телевизионен канал.
Спешна инспекция разпореди министърът на туризма Николина Ангелкова. Заедно с експертите на Министерството на туризма в хотелa са и представители на Комисията за защита на потребителите.
На място експертите са установили, че конфликтът и разговорът на висок тон е започнал заради желание на четирима туристи – две жени и две деца да бъдат настанени веднага след пристигането им в 11 ч. и отказ на хотела да го стори преди 14 ч. На място е бил и представител на туроператора и гостите вече са настанени в друг хотел.
Представителите на държавата са проверили детайлно документите по резервацията на туристите и твърдо са настояли, че професионализмът изисква уважително отношение към туристите – български или чуждестранни, независимо от ситуацията. Що се отнася до документите за категоризация на хотела – при проверката не са установени нарушения.
„Остро осъждаме всякакви прояви на грубо отношение с туристи, тъй като подобни случаи влияят на имиджа на България.
Никакви обстоятелства не могат да оправдаят това”, коментира министър Ангелкова. От министерството посочват, че интересът за туризъм у нас от Израел е стабилен и в последните години отбелязва устойчив ръст.
Данните показват, че в периода януари – май 2019 г. чуждестранните туристически посещения от Израел са 71 764. За миналата година броят им се увеличава със 17,3% спрямо 2017 г. до 244 146. През 2017 г. гражданите на Израел посетили България са били 208 594, което представлява увеличение от 13,7%.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!