О мбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до ръководството на „Топлофикация – Велико Търново“ с настояване – гражданите, останали без парно в дните през месец декември 2019 г., да не плащат за услуга, която реално не им е била предоставена. Това съобщиха от пресцентъра на омбудсмана.
Повод за писмото на доц. Ковачева са жалби на граждани от Велико Търново до омбудсмана, в които сигнализират за продължилите повече от десет дни аварии в гр.Велико Търново по топлопреносната мрежа на „Топлофикация-ВТ“АД. Гражданите сезират омбудсмана, че не им се предоставя информация кога ще бъде възстановено топлоподаването - на обявените телефони от дружеството никой не отговаря, на сайта също липсва информация кога ще бъде възстановено топлоподаването.
Проблеми с „Бонус-малус” за шофьорите обясни омбудсманът
„Като изразявам увереност, че полагате необходимите усилия за преодоляване на проблема, искам да подчертая, че съгласно чл.43, ал. 2 от Общите условия на за продажба на топлинна енергия от „Топлофикация – Велико Търново“ АД на потребители в град Велико Търново, спирането на топлоснабдяването в случаите на авария продължава до отстраняване на причината, която го е наложила, но не повече от четиридесет и осем часа. Топлофикационното дружество е длъжно да уведоми потребителите по подходящ начин за причината и продължителността на спиране на топлоснабдяването“, пише в препоръката си до местната топлофикация доц. Ковачева.
Омбудсманът е категорична, че възмущението на гражданите е основателно, тъй като няма яснота кога се очаква да бъде отстранена аварията, оставила последните дни цели квартали без парно отопление.
Поскъпване на водата с между 1 и 9%
„Като омбудсман съм силно обезпокоена от зачестилите аварии по топлопреносната мрежа на дружеството, които не се отстраняват в предвидените срокове и хората остават без топлина и топла вода“, пише доц. Ковачева.
„На основание Закона за омбудсмана отправям към Вас препоръка за предприемане на необходимите действия за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, така че да бъде осигурено непрекъснатост и качество на топлоснабдителната услуга. Надявам се да мобилизирате аварийните екипи, така че гражданите да посрещнат наближаващите празници в нормална и спокойна атмосфера“, посочва омбудсманът.
Междувременно Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обяви, че започва извънредна проверка в „Топлофикация – Велико Търново” АД.
Причина за спешната предпразнична проверка са публикации в национални медии за периодично нарушаване на топлоснабдяването към клиентите на великотърновското топло.
Председателят на КЕВР доц. Иван Иванов е изпратил писмо с искане за предоставяне на информация за причините за нарушеното топлоснабдяване и за предприетите от дружеството мерки за възстановяване на предоставяната услуга.
На топлофикационното дружество ще бъде извършена извънредна проверка с цел установяване на причините за проблемите с топлоснабдяването, както и за предприетите мерки. След приключване на проверката КЕВР ще изготви доклад за резултатите от нея, които ще бъдат публично обявени.
Заради пробив на главния топлопровод стотици абонати от квартала останаха без парно от неделя по обяд. Няколко различни по тежест аварии по мрежата на "Топлофикация" - Велико Търново се случиха през последните дни. Причината е амортизираната мрежа, поясниха от дружеството.
Въпреки че тази вечер толоподаването беше подновено, абонати сигнализираха, че налягането и температурата на водата, която постъпва в абонатните станции, са много ниски.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!